Нүүр хуудас  |  Бидний тухай  |  Төсөл болон хөтөлбөрүүд  |  Mэдээллийн эрх чөлөө  |  Мэдээ  |  Хуулиуд  |  Олон улсын хэм хэмжээ  |  Хэвлэн нийтлэл  |  Холбоо барих  |  Зургийн цомог  |  Сургалт  
   Монгол   English  
Бичлэгээс Хуудаснаас Бүх хэсгээс
 
Төсөл болон хөтөлбөрүүд
   Ил тод сайн засаглалыг хөхиүлэн дэмжих нь
Мэдэх эрх: Мэдээллийн эрх чөлөө 2002-2003 он
Мэдээллийн эрх чөлөө ба нууцлал, Олон улсын бага хурал 2004
Мэдэх эрх: Мэдээллийн эрх чөлөө 2004 он  
Тeрийн нууц ба Мэдээллийн эрх чeлee 2006 он (шинэ)
Төрийн байгууллагын ил тод, нээлттэй байдлын мониторинг
Мэдээлэл авах боломжийг сайжруулан авлигатай тэмцэх нь
Шударга ёсны од
"Мэдээллийн эрх зүйн нөлөөлөл"
Иргэдийн мэдээлэл авах эрхийг нэмэгдүүлж, Монголд ил тод байдал, шударга ёсыг хөхиүлэн дэмжих нь /2012-2014/
Авлигын эсрэг хууль, тогтоомжуудыг хэрэгжүүлэхэд мэдээлэл, сурталчилгаагаар нөлөөлөх нь
"Мэдээллийн ил тод байдал ба мэдээлэл авах эрхийн тухай" хуулийн 23, 24 дүгээр зүйлийн хэрэгжилт мониторинг
Улс төрийн намуудын санхүүжилтийн ил тод байдалд судалгаа хийх
Монголын боловсролын салбар дахь ил тод байдал, эгэх хариуцлага
9 дүгээр сарын 28 - Мэдээлэл олж авах түгээмэл эрхийн олон улсын өдөр /2016/
   Хараат бус хэвлэл мэдээлэл
Хэвлэл мэдээллийн салбараар мэргэшсэн хуульчид 1999 он
Сониныг боловсролд ашиглах нь 1999 он
Хэвлэл мэдээлэл, авилга, Дугуй ширээний ярилцлага 1999 он
Хэвлэл мэдээллийн хууль эрх зvйн шинэтгэл, 2000 он
Хэвлэл мэдээлэл, эмэгтэйчvvд 2001 он
Жендер, хэвлэл мэдээлэл, Сэтгvvлчдэд зориулсан сургалт 2002
Yзэл бодлоо чөлөөтэй илэрхийлэх эрх ба нэр тєр гvтгэлэг 2003
Олон нийтийн мэдэх эрх: Олон нийтийн өргөн нэвтрvvлэг 2003
Ардчилсан сонгууль, хэвлэл мэдээлэл 2004
"Чөлөөтэй бөгөөд шударга байх нь" /Тvр хэвлэлийн цэц, Сонгууль сурвалжлах ёс зvйн зарчим/ 2004 он
Хэвлэл мэдээлэл ил тод засаглалын төлөө 2004 он
Хэвлэл мэдээллийн мониторинг /Ерєнхийлєгчийн сонгууль 2005/
Vзэл бодлоо илэрхийлэх эрх чөлөөний зөрчлийн мониторинг ба хараат бус хэвлэл мэдээллийг дэмжих нь/2005/
"Шувууны томууг сурвалжлах нь” сэтгүүлчдэд зориулсан сургалт, 2006
"Yндэсний цөөнхийн мэдээлэл хүлээн авах эрхийг хөхиүлэн дэмжих", 2006
"Хариуцлагатай хэвлэл мэдээлэл ба ёс зүй", Шведэд туршлага судлах, 2006
Vзэл бодлоо илэрхийлэх эрх чөлөөний зөрчлийн мониторинг ба хараат бус хэвлэл мэдээллийг дэмжих нь/2006-2007/
Сэтгүүлчийн нууц эх сурвалжийг хамгаалах ба эрүүгийн хуулийн гутгэх, доромжлох заалтуудад өөрчлөлт оруулах
2008 оны УИХ-ын сонгуулийн үеэр хийсэн хэвлэл мэдээллийн мониторинг  
Мэтгэлцээн ба сэтгүүл зүйн хэм хэмжээ  
7-р сарын 1. Хэвлэл мэдээллийн мониторинг
Хэвлэл мэдээллийн мониторинг /Ерөнхийлөгчийн сонгууль 2009/
Нэр төр сэргээх хэрэг ба цензур /2009 - 2010/
“Чөлөөт, хараат бус хэвлэл мэдээллийн орчин бүрдүүлэх нь“ /2010/
“Глоб Интернэшнл” ТББ, Киргиз улсын “Сэтгүүлчид” олон нийтийн холбоо харилцан туршлагаа солилцоно /2011/
“Таамагт суурилсан судалгаа” эрэн сурвалжлах сэтгүүл зүйн сургалт /2011/
УИХ-ын 2012 оны сонгуулийн мониторинг
"Хараат бус хэвлэл мэдээллийг дэмжих нь: Хэвлэлийн эрх чөлөөний мониторинг" /2010-2014/
“Aсууя!” кампанит ажил /2012-2013/
“Хуульчдыг үзэл бодлоо илэрхийлэх эрх чөлөөгөөр мэргэшүүлэх нь /2012/
Хэвлэл мэдээллийн шалгуур үзүүлэлт /2013/
Хэвлэл мэдээллийн жендэрийн мэдрэмжтэй байдлын шалгуур үзүүлэлт
Сэтгүүлчдийн эсрэг гэмт хэрэг ял шийтгэлгүй үлдэж буйг таслан зогсоох олон улсын өдөр
Дэлхийн хэвлэлийн эрх чөлөөний өдөр - 2017
Хэвлэл мэдээллийн эрх зүйн шинэтгэл - 2016
УИХ-ын 2016 оны сонгуулийн мониторинг
   Олон нийтийг чадавхижуулах
Эмэгтэй сэтгvvлчид эмэгтэйчvvд, хvvхдийн эрхийн тухай 2000 он
Та vгээ хэлнэ vv? 2001 он
Хvчирхийллийг илчилж, зогсооё, 2002-2003 он
Хэвлэл мэдээллийн аянд хэрхэн бэлтгэх вэ? 2003 он
Олон Улсын иргэний нийгмийн форум 2003 он
Тєв Азийн жендерийн уулзалт 2003 он
"Сонгуулийн кампанит ажлын санхvvжилтийн мониторинг" 2004 он
"Дундын ємчлєлд тулгуурласан иргэний ардчилсан хєдєлгєєнийг єрнvvлэх" 2004 он
"Тусгал" Хvvхдийн эрхэд тулгуурласан театр хєгжvvлэх 2004 он
"ХҮҮХДИЙН ЭРХИЙН ТӨЛӨӨ" хэвлэл мэдээллийн аян дүгнэх нь, 2006
Олон нийтийн Зөвлөлийг чадавхжуулж авлигыг бууруулах нь /2009 он/
“Бизнесийн мэдээлэл” /2008-2010/
“UPR-ийг мэдээлэл, сурталчилгаагаар хангах нь” төсөл /2010/
"Орон нутгийн засаглалын ил тод байдлыг дэмжиж авлигыг бууруулах нь" /2010-2011/
“Хүний эрхийн мэдээллээр дамжуулан иргэнийг чадавхжуулах нь”
“Оновчтой арга зүй, холбогдох бичиг баримтыг боловсруулж, сургалт зохион байгуулах” зөвлөх үйлчилгээ
“УИХ-ын 2012 оны сонгуульд нэр дэвших эмэгтэйчүүдийг дэмжих нь”
Нутгийн радио
Орон нутгийн байгаль орчны сэдвээр кино бүтээгчдийн чадавхийг дээшлүүлэх нь
Хүйн радиогийн тогтвортой байдлыг дэмжих
“Нэг дэлхий, нэг сургууль” боловсролын хөтөлбөр /2012-2013/
Сайн засаглалын төлөө залуу элч нар
“НАЙЗ” кампанит ажил
Авлигын эсрэг олон улсын өдөрт зориулсан "Хангай ба түүний нөхөд юу хэлэв?" аян /2014 он/
Ардчилсан сонгуулийн талаар залуучуудын мэдлэг, ойлголтыг нэмэгдүүлэх
   Урлаг, нийгмийн шинэчлэл
Теле театр-30 2000 он
Олон улсын эмэгтэй киночдын наадам 2002 он
Шекспирийн Монгол нєхєд 2001-2004 он
Урлагийн боловсрол 2003 он
"48 цаг Монгол - 2011" бэсрэг кино наадам
Театр хүний эрхийн төлөө

Календарь
ня да мя лх пү ба бя
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930 
   Төсөл болон хөтөлбөрүүд » Олон нийтийг чадавхижуулах » "Сонгуулийн кампанит ажлын санхvvжилтийн мониторинг" 2004 он

"Сонгуулийн кампанит ажлын санхvvжилтийн мониторинг" тєслийн танилцуулга

2004 оны УИХ-ын сонгуулийн кампанит ажлын санхvvжилтийг иргэдийн оролцоотойгоор тооцон гаргах, улс тєрийн намууд болон, эрх баригч нам, нэр дэвшигчид єєрёдийн сонгуулийн кампанит ажилд улсын эд хєрєнгийг хэрхэн ашиглаж байгааг судлах зорилготойгоор МННХ-гийн Нээлттэй Форумын санхvvжилтээр "Сонгогчдын боловсрол" тєвтэй хамтран уг тєслийг хэрэгжvvллээ.

"Глоб Интернэшнл"ТББ тус тєслийн хэвлэл мэдээллийн мониторинг хийсэн болно.

ХЭВЛЭЛ МЭДЭЭЛЛИЙН МОНИТОРИНГИЙН
ТУХАЙ ТОВЧ ТАНИЛЦУУЛГА

УИХ-ын сонгуулийн сурталчилгааны санхvvжилтийн мониторингийн тєслийн хэвлэл мэдээллийн хэрэгслvvдэд хийж, олон нийтэд танилцуулах зорилготой тєсєл юм.
Уг тєслийн хэвлэл мэдээллийн мониторингийн хvрээнд дараах ажлыг хийж гvйцэтгэнэ. Сонгож авсан хэвлэл мэдээллийн нэвтрvvлэг болон нийтлэл (материалыг) vзэж, сонсож, уншиж танилцаад тэдгээрээс 2004 оны УИХ-ын сонгуулийн кампанид оролцож буй улс тєрийн нам, эвсэл, нэр дэвшигчидтэй ямар нэгэн арга, хэлбэр, агуулгаар холбоотой нэвтрvvлэг/нийтлэлийг хэд хэдэн тодорхой шалгуураар бvртгэж дvгнэлт гаргана.

Мониторингид хамруулах хэвлэл мэдээлллийн хэрэгслvvд гэвэл
1. Телевизvvд.
- Монголын vндэсний телевиз
- UBS телевиз
- “25-р суваг” телевиз
- TV5
- TV9 телевиз.
Єєрєєр хэлбэл Улаанбаатарт vйл ажиллагаа явуулдаг эфирийн бvх телевизvvд багтаж байна. Энд тєрийн ємчийн тєдийгvй хувийн ємчийн телевизvvд орж байна. Тэд public funding-тай ямар холбоотой вэ гэсэн асуулт гарна. Агаарын долгион гэдэг тєрийн ємчийн нєєц баялгийг лицензээр эзэмшиж байгаа учраас тэр.

2. Радио.
Монголын vндэсний радиогийн єргєн нэвтрvvлэг.
“Улаанбаатар” радио” (Улаанбаатар хотын ИТХ-ын мэдлийн)

3. Єдєр тутмын бvх сонинууд.
- “Єдрийн сонин”
- “Єнєєдєр”
- “Зууны мэдээ”
- “Vнэн”
- “Монголын мэдээ”
- “Улаанбаатар таймс”

Бас долоо, арав хоногийн сонинуудаас захиалгын тоогоор хамгийн дээгvvр vзvvлэлттэй эхний 4 сониныг хамруулна. Vvнд: “Сэрvvлэг”, “Хvмvvс”, “Зиндаа”, “Монголчуудын амьдрал”. (“Хань” сониныг хассан болно)
Хувийн сонинуудыг хамруулж байгаагийн учир гэвэл тєр захиргааны байгууллагууд єєрсдийн vйл ажиллагааг эдгээр сонинуудтай гэрээ байгуулан сурталчлуулдаг.

Шалгуурын тухайд

1. Бодитой, тэнцвэртэй мэдээлэл ба сурталчилгаа.

Хэрвээ сонгуулийн сурталчилгааны нэвтрvvлэг/нийтлэл нь тэнцвэртэй байж чадсан, олон тvмэн сонголтоо хийхэд тустай, олон талт мэдээлэл тайлбарыг агуулсан бол энд хамруулна. Жишээлбэл, єєр єєр байр суурьтай улс тєрийн намуудын тєлєєлєл, нэр дэвшигчдийг оролцуулж тэдний байр суурийг харьцуулах боломж олгосон, улс тєрийн намуудын мєрийн хєтєлбєр, нэр дэвшигчдийн талаар хєндлєнгийн байр сууринаас, ялангуяа шинжээчдийн тvвшинд задлан тайлбарласан гэх мэт.

2. Тєлбєртэй сурталчилгаа (Ил сурталчилгаа)

Эхлээд тухайн нэвтрvvлэг/нийтлэлд улс тєрийн нам, эвсэл, нэр дэвшигчийн тухай янз бvрийн арга хэлбэрээр, эерэг ба сєргєєр мэдээлж тайлбарласан буюу сурталчилсан мєртєє энэ нь улс тєрийн тєлбєртэй сурталчилгаа гэдэг нь ойлгогдохоор байж чадаж байгаа эсэхийг авч vзнэ.

Ингэхдээ Монгол Улсын зар сурталчилгааны тухай хуулийн 6-гийн 1 буюу “Зар сурталчилгаа нь … агуулга хэлбэр, тvvнийг тvгээж байгаа арга хэрэгслээс vл хамааран зар сурталчилгаа гэж ойлгогдохоор байна” гэсэн заалтыг vндэслэнэ.

Улс тєрийн тєлбєртэй сурталчилгааны дараах хоёр хэлбэрийг бvртгэх юм. А. Сонгуульд оролцогч улс тєрийн нам, эвсэл, нэр дэвшигч, тэдний ивээн тэтгэгчдийн зvгээс тєлбєрийг хийсэн, энэ нь тодорхой ойлгогдож буй нэвтрvvлэг/нийтлэл. Б. УИХ-ын сонгуулийн тухай хуулийн дагуу Сонгуулийн ерєнхий хорооноос хуваарилж телевиз, радиогоор явуулах “vнэ тєлбєргvй” буюу зардлыг тєсвєєс гаргаж буй нэвтрvvлгvvд.


3. Далд сурталчилгаа.

Хэрвээ сурталчилгааны шинж чанартай (сонгуульд оролцож буй улс тєрийн хvчин, нэр дэвшигчийн талаар ямар нэгэн vнэлэлт єгсєн, байр суурь илэрхийлсэн, тэнцвэртэй биш, дагнасан мэдээлэл, танилцуулга агуулсан гэх мэт) мєртєє vvнийгээ ямар нэгэн арга хэлбэрээр тов тодорхой ойлгуулаагvй, хагас дутуу тайлбарласан, нууж хаасан, эргэлзээтэй байгаа бол ДАЛД СУРТАЛЧИЛГАА хэмээн vзэж аль нам, эвслийн нэр дэвшигчид хамаатай, хэдэн минут, секунд vргэлжилснийг бvртгэж авна.

Энэ нэлээд нарийвчилж хэд хэдэн тєрлийн шалгуурийн мониторингийнг явуулна. Заримыг жишээ болгож дурдвал
- Улс тєрийн нам, нэр дэвшигчид хамаатай, тэдний оролцсон vйл явдал, асуудлыг зориудаар сурвалжилж мэдээлэх
- Ямар нэгэн vйл явдал, асуудлыг улс тєрийн намын албан тушаалтан, нэр дэвшигчээр тайлбарлуулах, тэдний санал бодлыг тусгайлан авч оруулах
- Бодитой шаардлага vгvй байхад улс тєрийн нам, эвсэл, нэр дэвшигчийн таних тэмдэг, зураг, дvрс, нэр, тэдний дуу хєгжим зэргийг анхаарал татахуйцаар нийтлэх, vзvvлэх, сонсгох гэх мэт
- Улс тєрийн нам, нэр дэвшигчидтэй ярилцлага хийхдээ тэдний яриаг таслах, таслахгvй байх, эсвэл асуулт тавих ба тавихгvй байх аргаар нэг талын байр суурийг илэрхийлэх
- Улс тєрийн нам, нэр дэвшигчдийн талаар янз бvрийн санал бодлыг тvvж оруулах, эсвэл оруулахгvй байх аргаар дан нэг талын байр суурийг илэрхийлсэн гэх мэт.

Сонгуулийн сурталчилгааны нийтлэл, нэвтрvvлгийн агуулгыг сонирхохгvй. Єєрєєр хэлбэл, зєвхєн тухайн нийтлэл/нэвтрvvлэг улс тєрийн аль нам, эвсэл, нэр дэвшигчид хамаатай, хэн хаанаас явуулж байгааг тогтоохын тулд агуулгыг авч vзэх юм. Тэрнээс биш тухайн сурталчилгаа зєв буруу, сайн муу, шударга бодитой эсэхийг судлахгvй, дvгнэлт гаргахгvй.

Мэдээжийн хэрэг, мониторингийн явцад юуны ємнє далд сурталчилгаатай холбоотой онцгой тохиолдол, сургамжтай жишээ, ер бусын арга хэлбэр тааралдана. Тэдгээрийг баримтжуулан тэмдэглэж авах нь хэвлэл мэдээллийн мониторингийн нэг чухал хэсэг юм.

Нийтийн зар сурталчилгаа
Гишүүн байгууллага
Статистик үзүүлэлт
 Нийт зураг:320 
 Нийт бичлэг:1263 
 Нийт хандалт:104306 
 Энэ сард:9227 
 Өнөөдөр:46 
   
GS-CMS Copyright ©1999-2008 Глоб Интернэшнл ТББ. Бүх эрх хуулиар хамгаалагдсан.
Загвар болон вэб програмчлалыг GS ХХК-д бүтээв.