Нүүр хуудас  |  Бидний тухай  |  Төсөл болон хөтөлбөрүүд  |  Mэдээллийн эрх чөлөө  |  Мэдээ  |  Хуулиуд  |  Олон улсын хэм хэмжээ  |  Хэвлэн нийтлэл  |  Холбоо барих  |  Зургийн цомог  |  Сургалт  
   Монгол   English  
Бичлэгээс Хуудаснаас Бүх хэсгээс
 
Төсөл болон хөтөлбөрүүд
   Ил тод сайн засаглалыг хөхиүлэн дэмжих нь
Мэдэх эрх: Мэдээллийн эрх чөлөө 2002-2003 он
Мэдээллийн эрх чөлөө ба нууцлал, Олон улсын бага хурал 2004
Мэдэх эрх: Мэдээллийн эрх чөлөө 2004 он  
Тeрийн нууц ба Мэдээллийн эрх чeлee 2006 он (шинэ)
Төрийн байгууллагын ил тод, нээлттэй байдлын мониторинг
Мэдээлэл авах боломжийг сайжруулан авлигатай тэмцэх нь
Шударга ёсны од
"Мэдээллийн эрх зүйн нөлөөлөл"
Иргэдийн мэдээлэл авах эрхийг нэмэгдүүлж, Монголд ил тод байдал, шударга ёсыг хөхиүлэн дэмжих нь /2012-2014/
Авлигын эсрэг хууль, тогтоомжуудыг хэрэгжүүлэхэд мэдээлэл, сурталчилгаагаар нөлөөлөх нь
"Мэдээллийн ил тод байдал ба мэдээлэл авах эрхийн тухай" хуулийн 23, 24 дүгээр зүйлийн хэрэгжилт мониторинг
Улс төрийн намуудын санхүүжилтийн ил тод байдалд судалгаа хийх
Монголын боловсролын салбар дахь ил тод байдал, эгэх хариуцлага
9 дүгээр сарын 28 - Мэдээлэл олж авах түгээмэл эрхийн олон улсын өдөр /2017/
   Хараат бус хэвлэл мэдээлэл
Хэвлэл мэдээллийн салбараар мэргэшсэн хуульчид 1999 он
Сониныг боловсролд ашиглах нь 1999 он
Хэвлэл мэдээлэл, авилга, Дугуй ширээний ярилцлага 1999 он
Хэвлэл мэдээллийн хууль эрх зvйн шинэтгэл, 2000 он
Хэвлэл мэдээлэл, эмэгтэйчvvд 2001 он
Жендер, хэвлэл мэдээлэл, Сэтгvvлчдэд зориулсан сургалт 2002
Yзэл бодлоо чөлөөтэй илэрхийлэх эрх ба нэр тєр гvтгэлэг 2003
Олон нийтийн мэдэх эрх: Олон нийтийн өргөн нэвтрvvлэг 2003
Ардчилсан сонгууль, хэвлэл мэдээлэл 2004
"Чөлөөтэй бөгөөд шударга байх нь" /Тvр хэвлэлийн цэц, Сонгууль сурвалжлах ёс зvйн зарчим/ 2004 он
Хэвлэл мэдээлэл ил тод засаглалын төлөө 2004 он
Хэвлэл мэдээллийн мониторинг /Ерєнхийлєгчийн сонгууль 2005/
Vзэл бодлоо илэрхийлэх эрх чөлөөний зөрчлийн мониторинг ба хараат бус хэвлэл мэдээллийг дэмжих нь/2005/
"Шувууны томууг сурвалжлах нь” сэтгүүлчдэд зориулсан сургалт, 2006
"Yндэсний цөөнхийн мэдээлэл хүлээн авах эрхийг хөхиүлэн дэмжих", 2006
"Хариуцлагатай хэвлэл мэдээлэл ба ёс зүй", Шведэд туршлага судлах, 2006
Vзэл бодлоо илэрхийлэх эрх чөлөөний зөрчлийн мониторинг ба хараат бус хэвлэл мэдээллийг дэмжих нь/2006-2007/
Сэтгүүлчийн нууц эх сурвалжийг хамгаалах ба эрүүгийн хуулийн гутгэх, доромжлох заалтуудад өөрчлөлт оруулах
2008 оны УИХ-ын сонгуулийн үеэр хийсэн хэвлэл мэдээллийн мониторинг  
Мэтгэлцээн ба сэтгүүл зүйн хэм хэмжээ  
7-р сарын 1. Хэвлэл мэдээллийн мониторинг
Хэвлэл мэдээллийн мониторинг /Ерөнхийлөгчийн сонгууль 2009/
Нэр төр сэргээх хэрэг ба цензур /2009 - 2010/
“Чөлөөт, хараат бус хэвлэл мэдээллийн орчин бүрдүүлэх нь“ /2010/
“Глоб Интернэшнл” ТББ, Киргиз улсын “Сэтгүүлчид” олон нийтийн холбоо харилцан туршлагаа солилцоно /2011/
“Таамагт суурилсан судалгаа” эрэн сурвалжлах сэтгүүл зүйн сургалт /2011/
УИХ-ын 2012 оны сонгуулийн мониторинг
"Хараат бус хэвлэл мэдээллийг дэмжих нь: Хэвлэлийн эрх чөлөөний мониторинг" /2010-2014/
“Aсууя!” кампанит ажил /2012-2013/
“Хуульчдыг үзэл бодлоо илэрхийлэх эрх чөлөөгөөр мэргэшүүлэх нь /2012/
Хэвлэл мэдээллийн шалгуур үзүүлэлт /2013/
Хэвлэл мэдээллийн жендэрийн мэдрэмжтэй байдлын шалгуур үзүүлэлт
Сэтгүүлчдийн эсрэг гэмт хэрэг ял шийтгэлгүй үлдэж буйг таслан зогсоох олон улсын өдөр
Дэлхийн хэвлэлийн эрх чөлөөний өдөр - 2018
Хэвлэл мэдээллийн эрх зүйн шинэтгэл - 2016
УИХ-ын 2016 оны сонгуулийн мониторинг
   Олон нийтийг чадавхижуулах
Эмэгтэй сэтгvvлчид эмэгтэйчvvд, хvvхдийн эрхийн тухай 2000 он
Та vгээ хэлнэ vv? 2001 он
Хvчирхийллийг илчилж, зогсооё, 2002-2003 он
Хэвлэл мэдээллийн аянд хэрхэн бэлтгэх вэ? 2003 он
Олон Улсын иргэний нийгмийн форум 2003 он
Тєв Азийн жендерийн уулзалт 2003 он
"Сонгуулийн кампанит ажлын санхvvжилтийн мониторинг" 2004 он
"Дундын ємчлєлд тулгуурласан иргэний ардчилсан хєдєлгєєнийг єрнvvлэх" 2004 он
"Тусгал" Хvvхдийн эрхэд тулгуурласан театр хєгжvvлэх 2004 он
"ХҮҮХДИЙН ЭРХИЙН ТӨЛӨӨ" хэвлэл мэдээллийн аян дүгнэх нь, 2006
Олон нийтийн Зөвлөлийг чадавхжуулж авлигыг бууруулах нь /2009 он/
“Бизнесийн мэдээлэл” /2008-2010/
“UPR-ийг мэдээлэл, сурталчилгаагаар хангах нь” төсөл /2010/
"Орон нутгийн засаглалын ил тод байдлыг дэмжиж авлигыг бууруулах нь" /2010-2011/
“Хүний эрхийн мэдээллээр дамжуулан иргэнийг чадавхжуулах нь”
“Оновчтой арга зүй, холбогдох бичиг баримтыг боловсруулж, сургалт зохион байгуулах” зөвлөх үйлчилгээ
“УИХ-ын 2012 оны сонгуульд нэр дэвших эмэгтэйчүүдийг дэмжих нь”
Нутгийн радио
Орон нутгийн байгаль орчны сэдвээр кино бүтээгчдийн чадавхийг дээшлүүлэх нь
Хүйн радиогийн тогтвортой байдлыг дэмжих
“Нэг дэлхий, нэг сургууль” боловсролын хөтөлбөр /2012-2013/
Сайн засаглалын төлөө залуу элч нар
“НАЙЗ” кампанит ажил
Авлигын эсрэг олон улсын өдөрт зориулсан "Хангай ба түүний нөхөд юу хэлэв?" аян /2014 он/
Ардчилсан сонгуулийн талаар залуучуудын мэдлэг, ойлголтыг нэмэгдүүлэх
   Урлаг, нийгмийн шинэчлэл
Теле театр-30 2000 он
Олон улсын эмэгтэй киночдын наадам 2002 он
Шекспирийн Монгол нєхєд 2001-2004 он
Урлагийн боловсрол 2003 он
"48 цаг Монгол - 2011" бэсрэг кино наадам
Театр хүний эрхийн төлөө

Календарь
ня да мя лх пү ба бя
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  
   Төсөл болон хөтөлбөрүүд » Хараат бус хэвлэл мэдээлэл » Хэвлэл мэдээллийн мониторинг /Ерєнхийлєгчийн сонгууль 2005/

Хэвлэл мэдээллийн мониторинг /ХММ/-ийн арга зvй /

Мониторинг нь нэр дэвшигч болон улс тvєийн намуудад хэвлэл мэдээллийн хэрэгсэл /ХМХ/-ээс зориулж буй цагийг тоо болон чанарын хувьд тооцож гаргах хvчин чармайлт юм. Сонгуулийн мэдээллийн бvхий л хэлбэрийг тоо, чанарын хувьд тооцох боломжгvй учраас байгууллагааас ХМХ-ийн зvгээс хэрэглэсэн арга заль, нэг талыг баримтласан байдлыг тэмдэглэх тусгай категори /ай/ бий болгож тvvнийгээ ХМХ-ийн эффект /нєлєєлєл/ хэмээн нэрийдсэн юм. Сонгуулийн мэдээлэлд тоо ба чанарын шинжилгээ хийж, ХМХ-ийн нєлєєллийн тодорхой жишээнvvдийг гаргаж ирэх нь улс тєрийн єрсєлдєгчдийн талаар нийтлэгдсэн мэдээлэл шударга, тэнцвэртэй байгаа эсэх тухай єргєн олон тvмэнд хvргэх зорилготой чухал vйл ажиллагаа юм.

Электрон болон хэвлэмэл ХМХ-ээр гарч буй сонгуулийн мэдээлэл тэнцвэртэй, шударга сэтгvvл зvйн vндсэн дvрэмд нийцэж байгаа эсэхийг тогтоохын тулд тусгайлан сургасан хэвлэл мэдээллийн ажиглагчид тоон болон чанарын шинжилгээ хийдэг. Ингэхдээ тэд тусгайлан бэлдсэн маягтуудыг бєглєх бєгєєд тэдгээрийг нь мэдээлэл цуглуулагч компьютерт оруулдаг. Ажиглалт хийгдсэн бvх сонин, мэдээллийг бvгдийг нь архивлаж цаашид ямар нэгэн асуудал гарч ирвэл шалган магадладаг. Тиймээс аливаа vл ойлголцол, дутуу зvйл гаргахгvйн тулд маягтуудыг гаргацтай бєглєх, улс тєрийн субъектуудын нэрийг нэг мєр товчлох дээр ажиглагчид урьдчилан тохирох нь нэн чухал.

Тоон шинжилгээ

Тоон шинжилгээ нь гэдэг нь ажиглалт хийхээр сонгосон сэдэв, субъект /этгээд/-эд ХМХ-ээс зориулсан нийт цаг, талбайг хэмжих явдал юм. Радио, телевизийн хувьд ажиглагчид секундомер буюу видео тоглуулагчийн цагийг ашиглан сонгосон улс тєрийн этгээд єєрийн биеээр камер/микрофоны ємнє байсан цаг буюу тэдгээрийн тухай єєр этгээд дурдсан ба яриаг нь иш татсан цагийг хэмждэг. Сонинуудын хувьд улс тєрийн этгээдэд зориулсан талбайг см-аар тооцдог. Тухайн субъектын талаар шууд бусаар /мэдээний нэвтрvvлэгч буюу улс тvрийн єрсєлдєгч нь/ дурдсан бvх тохиолдыг ажиглалтад мєн хамааруулах бєгєєд дурдсан/тэмдэглэж хэлсэн (1 смv) гэдэг зvvлттэйгээр тоон болон чанарын шинжилгээний аль алинд нь хамруулж маягтад оруулна.

Чанарын шинжилгээ

Чанарын шинжилгээ гэдэг нь ажиглалт хийхээр сонгосон сэдэв, субъект /этгээд/-ын талаар мэдээлсэн зvйлийн агуулга нь эерэг, сєрєг буюу нейтрал байгааг vнэлэх явдал юм. Бvх этгээдэд vнэлгээ єгєх бєгєєд энэ нь цаг, талбайн хэмжээн болон дурдсан байдлын зэрэгцээ тухайн этгээдэийг хэрхэн харуулсан талаар мэдээлэл болдог. Ажиглалт хийхээр сонгосон бvх сэдэв, субъект /этгээд/-эд vнэлгээ єгєх бєгєєд ингэснээр тухайн этгээдийг эерэг, сєрєг буюу нейтрал ямар маягаар vзvvлснийг тодорхойлох боломжтой. Vнэлгээ нь 5 шатлалт хэмжээстэй байна. Тухайлбал, 1 / 2 гэвэл тухайн улс тєрийн этгээдийг маш эерэг буюу эерэг харуулжээ гэсэн vг. Єєрєєр хэлбэл, тухайн этгээдийг магтсан буюу биширсэн байх бєгєєд мэдээлэл нь эерэг сэтгэгдэл, сэтгэлийн хєдєлгєєн агуулсан байх жишээтэй. 3 бол нейтрал шатлал. Єєрєєр хэлбэл, улс тєрийн этгээдийн талаар баримттай, сэтгэл хєдлєлгvйгээр vзvvлсэн гэсэн vг. 4 буюу 5 гэсэн шатлалын тэмдэглэлтэй материал бол улс тєрийн этгээдийг сєрєг буюу маш сєрєгєєр харуулсныг илтгэнэ. Ихэнхдээ энэ нь тухайн мэдээлэлд сєрєг сэтгэлийн хєдєлгєєн, буруутгасан буюу нэг талыг барьсан байдал давамгайлжээ гэдгийг харуулдаг. Улс тvрийн этгээдийн талаархи vнэлгээг хийхдээ єргєн сонголттой байх боломжийг ажиглагчдад олгох зорилгоор 5 шатлалтай хэмжээсийг бий болгосон юм. Тэнцвэртэй мэдээлэх гэдэг нь ХМХ-ээс vйл явдлыг тэнцвэртэйгээр, шударга, бодитой харуулахаас гадна тухайн сэдвээр бvх этгээдэд єєрийн vзэл бодлыг илэрхийлэхэд цаг, талбай олгохыг хичээж буй байдлыг хэлдэг. Ийм мэдээ нь цэвэр мэдээллийн шинж чанартай байдаг бєгєєд нэг талыг барьсан аливаа vнэлэлт дvгнэлт хийгээгvй, шvvмжлэл агуулаагvй байдаг.

ХМХ-ийн эффект /нvлvvлvл/ гэдэг бол тухайн тохиолдлыг тоон буюу чанарын хувьд алинаар нь ч тооцох боломжгvй тэдгээрт тохирохгvй vед хэрэглэдэг тусгай категори юм. Єєрєєр хэлбэл энэ тєрлийн бvх материалыг олон нийтийг мэхлэх буюу тvvнд нєлєєлєх зорилгоор тусгайлан бэлдсэн байдаг. Сэтгvvл зvйн vндсэн зарчим, стандартыг илэрхий агуулаагvй тохиолдолд хэрэглэхээр дээрх категорийг оруулж ирсэн юм. Сэдэвтээ хамааралтай, тов тодорхой, ил тод, баримттай, тэнцвэртэй, олон талт, цаг vеэ олсон, энгийн ойлгомжтой зэрэг шалгуурууд байхгvй тохиолдолд мэдээ, материалд энэхvv vнэлгээг єгдєг.

Нийтийн зар сурталчилгаа
Гишүүн байгууллага
Статистик үзүүлэлт
 Нийт зураг:320 
 Нийт бичлэг:1317 
 Нийт хандалт:171376 
 Энэ сард:15757 
 Өнөөдөр:47 
   
GS-CMS Copyright ©1999-2008 Глоб Интернэшнл ТББ. Бүх эрх хуулиар хамгаалагдсан.
Загвар болон вэб програмчлалыг GS ХХК-д бүтээв.