Нүүр хуудас  |  Бидний тухай  |  Төсөл болон хөтөлбөрүүд  |  Mэдээллийн эрх чөлөө  |  Мэдээ  |  Хуулиуд  |  Олон улсын хэм хэмжээ  |  Хэвлэн нийтлэл  |  Холбоо барих  |  Зургийн цомог  |  Сургалт  
   Монгол   English  
Бичлэгээс Хуудаснаас Бүх хэсгээс
 
Төсөл болон хөтөлбөрүүд
   Ил тод сайн засаглалыг хөхиүлэн дэмжих нь
Мэдэх эрх: Мэдээллийн эрх чөлөө 2002-2003 он
Мэдээллийн эрх чөлөө ба нууцлал, Олон улсын бага хурал 2004
Мэдэх эрх: Мэдээллийн эрх чөлөө 2004 он  
Тeрийн нууц ба Мэдээллийн эрх чeлee 2006 он (шинэ)
Төрийн байгууллагын ил тод, нээлттэй байдлын мониторинг
Мэдээлэл авах боломжийг сайжруулан авлигатай тэмцэх нь
Шударга ёсны од
"Мэдээллийн эрх зүйн нөлөөлөл"
Иргэдийн мэдээлэл авах эрхийг нэмэгдүүлж, Монголд ил тод байдал, шударга ёсыг хөхиүлэн дэмжих нь /2012-2014/
Авлигын эсрэг хууль, тогтоомжуудыг хэрэгжүүлэхэд мэдээлэл, сурталчилгаагаар нөлөөлөх нь
"Мэдээллийн ил тод байдал ба мэдээлэл авах эрхийн тухай" хуулийн 23, 24 дүгээр зүйлийн хэрэгжилт мониторинг
Улс төрийн намуудын санхүүжилтийн ил тод байдалд судалгаа хийх
Монголын боловсролын салбар дахь ил тод байдал, эгэх хариуцлага
9 дүгээр сарын 28 - Мэдээлэл олж авах түгээмэл эрхийн олон улсын өдөр /2017/
   Хараат бус хэвлэл мэдээлэл
Хэвлэл мэдээллийн салбараар мэргэшсэн хуульчид 1999 он
Сониныг боловсролд ашиглах нь 1999 он
Хэвлэл мэдээлэл, авилга, Дугуй ширээний ярилцлага 1999 он
Хэвлэл мэдээллийн хууль эрх зvйн шинэтгэл, 2000 он
Хэвлэл мэдээлэл, эмэгтэйчvvд 2001 он
Жендер, хэвлэл мэдээлэл, Сэтгvvлчдэд зориулсан сургалт 2002
Yзэл бодлоо чөлөөтэй илэрхийлэх эрх ба нэр тєр гvтгэлэг 2003
Олон нийтийн мэдэх эрх: Олон нийтийн өргөн нэвтрvvлэг 2003
Ардчилсан сонгууль, хэвлэл мэдээлэл 2004
"Чөлөөтэй бөгөөд шударга байх нь" /Тvр хэвлэлийн цэц, Сонгууль сурвалжлах ёс зvйн зарчим/ 2004 он
Хэвлэл мэдээлэл ил тод засаглалын төлөө 2004 он
Хэвлэл мэдээллийн мониторинг /Ерєнхийлєгчийн сонгууль 2005/
Vзэл бодлоо илэрхийлэх эрх чөлөөний зөрчлийн мониторинг ба хараат бус хэвлэл мэдээллийг дэмжих нь/2005/
"Шувууны томууг сурвалжлах нь” сэтгүүлчдэд зориулсан сургалт, 2006
"Yндэсний цөөнхийн мэдээлэл хүлээн авах эрхийг хөхиүлэн дэмжих", 2006
"Хариуцлагатай хэвлэл мэдээлэл ба ёс зүй", Шведэд туршлага судлах, 2006
Vзэл бодлоо илэрхийлэх эрх чөлөөний зөрчлийн мониторинг ба хараат бус хэвлэл мэдээллийг дэмжих нь/2006-2007/
Сэтгүүлчийн нууц эх сурвалжийг хамгаалах ба эрүүгийн хуулийн гутгэх, доромжлох заалтуудад өөрчлөлт оруулах
2008 оны УИХ-ын сонгуулийн үеэр хийсэн хэвлэл мэдээллийн мониторинг  
Мэтгэлцээн ба сэтгүүл зүйн хэм хэмжээ  
7-р сарын 1. Хэвлэл мэдээллийн мониторинг
Хэвлэл мэдээллийн мониторинг /Ерөнхийлөгчийн сонгууль 2009/
Нэр төр сэргээх хэрэг ба цензур /2009 - 2010/
“Чөлөөт, хараат бус хэвлэл мэдээллийн орчин бүрдүүлэх нь“ /2010/
“Глоб Интернэшнл” ТББ, Киргиз улсын “Сэтгүүлчид” олон нийтийн холбоо харилцан туршлагаа солилцоно /2011/
“Таамагт суурилсан судалгаа” эрэн сурвалжлах сэтгүүл зүйн сургалт /2011/
УИХ-ын 2012 оны сонгуулийн мониторинг
"Хараат бус хэвлэл мэдээллийг дэмжих нь: Хэвлэлийн эрх чөлөөний мониторинг" /2010-2014/
“Aсууя!” кампанит ажил /2012-2013/
“Хуульчдыг үзэл бодлоо илэрхийлэх эрх чөлөөгөөр мэргэшүүлэх нь /2012/
Хэвлэл мэдээллийн шалгуур үзүүлэлт /2013/
Хэвлэл мэдээллийн жендэрийн мэдрэмжтэй байдлын шалгуур үзүүлэлт
Сэтгүүлчдийн эсрэг гэмт хэрэг ял шийтгэлгүй үлдэж буйг таслан зогсоох олон улсын өдөр
Дэлхийн хэвлэлийн эрх чөлөөний өдөр - 2018
Хэвлэл мэдээллийн эрх зүйн шинэтгэл - 2016
УИХ-ын 2016 оны сонгуулийн мониторинг
   Олон нийтийг чадавхижуулах
Эмэгтэй сэтгvvлчид эмэгтэйчvvд, хvvхдийн эрхийн тухай 2000 он
Та vгээ хэлнэ vv? 2001 он
Хvчирхийллийг илчилж, зогсооё, 2002-2003 он
Хэвлэл мэдээллийн аянд хэрхэн бэлтгэх вэ? 2003 он
Олон Улсын иргэний нийгмийн форум 2003 он
Тєв Азийн жендерийн уулзалт 2003 он
"Сонгуулийн кампанит ажлын санхvvжилтийн мониторинг" 2004 он
"Дундын ємчлєлд тулгуурласан иргэний ардчилсан хєдєлгєєнийг єрнvvлэх" 2004 он
"Тусгал" Хvvхдийн эрхэд тулгуурласан театр хєгжvvлэх 2004 он
"ХҮҮХДИЙН ЭРХИЙН ТӨЛӨӨ" хэвлэл мэдээллийн аян дүгнэх нь, 2006
Олон нийтийн Зөвлөлийг чадавхжуулж авлигыг бууруулах нь /2009 он/
“Бизнесийн мэдээлэл” /2008-2010/
“UPR-ийг мэдээлэл, сурталчилгаагаар хангах нь” төсөл /2010/
"Орон нутгийн засаглалын ил тод байдлыг дэмжиж авлигыг бууруулах нь" /2010-2011/
“Хүний эрхийн мэдээллээр дамжуулан иргэнийг чадавхжуулах нь”
“Оновчтой арга зүй, холбогдох бичиг баримтыг боловсруулж, сургалт зохион байгуулах” зөвлөх үйлчилгээ
“УИХ-ын 2012 оны сонгуульд нэр дэвших эмэгтэйчүүдийг дэмжих нь”
Нутгийн радио
Орон нутгийн байгаль орчны сэдвээр кино бүтээгчдийн чадавхийг дээшлүүлэх нь
Хүйн радиогийн тогтвортой байдлыг дэмжих
“Нэг дэлхий, нэг сургууль” боловсролын хөтөлбөр /2012-2013/
Сайн засаглалын төлөө залуу элч нар
“НАЙЗ” кампанит ажил
Авлигын эсрэг олон улсын өдөрт зориулсан "Хангай ба түүний нөхөд юу хэлэв?" аян /2014 он/
Ардчилсан сонгуулийн талаар залуучуудын мэдлэг, ойлголтыг нэмэгдүүлэх
   Урлаг, нийгмийн шинэчлэл
Теле театр-30 2000 он
Олон улсын эмэгтэй киночдын наадам 2002 он
Шекспирийн Монгол нєхєд 2001-2004 он
Урлагийн боловсрол 2003 он
"48 цаг Монгол - 2011" бэсрэг кино наадам
Театр хүний эрхийн төлөө

Календарь
ня да мя лх пү ба бя
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930 
   Төсөл болон хөтөлбөрүүд » Олон нийтийг чадавхижуулах » Эмэгтэй сэтгvvлчид эмэгтэйчvvд, хvvхдийн эрхийн тухай 2000 он

Улстєрд бvсгvйчvvдийн оролцоо дутагдаж байна

Айл гэр, цаашлаад нийгмийн аль ч давхаргад ачааны хvндийг vvрэлцдэг эмэгтэйчvvд маань эрхээ эдэлж чадаж байна уу? Vvнд хангалтгvй гэж хариулмаар байна. Ялангуяа улс тєрд бvсгvйчvvдийн оролцоо туйлын доогуур тvвшинд байгаа юм. Монголын хvн амын 50 гаруй хувийг эмэгтэйчvvд эзэлдэг. Гэтэл сонгуульт vvрэг гvйцэтгэх, шийдвэр гаргах албан тушаалд зєвхєн эрчvvд давамгайлсаар байна. Тэгш эрхийн тухай дээдэс, доодосгvй ярьцгаадаг. Хvний эрхийн тvгээмэл тунхаглал манай улсад ердєє лоозон тєдий л байна гэвэл хилсдэхгvй болов уу? Эмэгтэйчvvдийн улс тєрийн эрхийн тухай конвенцид “Эмэгтэйчvvд аливаа нэг ялгаварлан гадуурхалтгvйгээр эрэгтэйчvvдийн адил vндэсний хууль, тогтоомжийн дагуу тогтоосон бєгєєд нийтээр сонгогдвол зохих бvх байгууллагад сонгогдох эрхтэй” гэсэн заалт бий. Гэтэл манай улсад сонгуульт албан тушаал эрхэлж буй бvсгvйчvvдийн тоо харьцангуй бага байна. УИХ-ын 76 гишvvний ердєє найм нь эмэгтэйчvvд. Тэдний vзэл бодол, хэлсэн vг шинээр батлагдаж буй хууль тогтоомж, шийдвэрт тєдийлєн нєлєєлж чадахгvй байна. Цєєнхийн улмаас нийгмийн тогтолцоонд бодитой алхам хийх боломжгvй байгааг буруутгах аргагvй. Гэвч зарим нэгнийх нь байр суурь, мэдлэг боловсрол дулимаг байгааг шvvмжлэхгvй орхиж болохгvй л дээ. Сонгогчдын итгэл найдварыг нэгэнт хvлээснээс хойш тэдний эрх ашгийн тєлєє бvхий л бололцоогоо дайчлах учиртай.

Засгийн газар, нам, эвсэл, засаг захиргааны томоохон албан тушаалд ч эмэгтэйчvvд цєєхєн. Яамдад, Гадаад харилцааны ганцхан сайд нь эмэгтэй. Орон нутаг, бvх дvvргийн Засаг даргаас зєвхєн ес нь эмэгтэйчvvдийг тєлєєлж байна. Мэдлэг чадвар муутайдаа эмэгтэйчvvд маань тєрийн томоохон албан тушаалд тэнцэхгvй байна уу гэвэл vгvй. Харин ч боловсролоороо эрчvvдээс илvvдавамгайлдаг гэвэл хэн ч маргахгvй байх. Цаашлаад авлига, лообий, луйварт тэр бvр єртдєггvй. Нийгмийн аль ч салбараас шилдэг эмэгтэйчvvдийг дэвшvvлье гэвэл сонгуулийн тойргийн тоо дэндvv цєєдєх байх. Ихэнх улс орны парламентад бvсгvйчvvд цєєн байдагнь сонгуулийн тогтолцоотой холботой ажээ.

Англид нийт намын гишvvдийн тал хувийг эмэгтэйчvvд эзэлдэг боловч парламентад нь 9.2-хон хувь нь тэдний тєлєєлєл болдог байна. Их Британид сонгуулийн мажоритар систем vйлчилдэг. Харин сонгуулийн пропорциональ системтэй Германд нийт намын 26.4-хєн хувийг эмэгтэйчvvд эзэлдэг боловч тэдний 20.7 хувь нь парламентад суудалтай гэнэ.

Пропорциональ тогтолцоо л эмэгтэйчvvдэд нэрээ дэвшvvлэх, парламентад сонгогдоход таатай боломж олгодог байна. Манай парламентад суудалтай улс тєрийн намуудад эмэгтэйчvvдийн оролцоо ч хангалтгvй байдаг ажээ. МVАН-ын нарийн бичгийн даргаас єєр эмэгтэй ийм албан тушаалд одоогоор алга. Намуудын гvйцэтгэх зєвлєлд ч бvсгvйчvvд маш бага хувийг эзэлж байгаа нь судалгаанаас тодорхой харагдаж байна. Улс тєрийн намуудын гvйцэтгэх зєвлєлд эмэгтэйчvvдийн эзлэх жин ямар байгааг сонирхоход, МАХН-д 10 хувь, МСДН-д 10 хувь, МVАН-д 9.5 хувьтай байгаа ажээ. Улс тєр, тєрийн єндєрлєгт эмэгтэйчvvдийн эзэлдэг байр суурь, оролцооны талаар цухасхан дурдахад иймэрхvv л байна. Ер нь боловсрол мэдлэг чадвараараа эрчvvдээс дутдаггvй мєртлєє ихэнх тохиолдолд аль ч салбарт бvсгvйчvvд шийдвэр гаргах тєвшинд хvрч чадахгvй байна. Тухайлбал, аливаа албан газрын орлогч дарга, томоохон пvvс, компанийн гvйцэтгэх захирал, эмнэлэг сургуулийн эрхлэгчээс хэтрэхгvй байна гэвэл хилсдэхгvй л болов уу. Албан тушаал, эрх мэдэл, суудал булаацалдах vvднээс ийнхvv нуршсангvй...

Хvний эрхийн тунхаглал, сонгох сонгогдох эрхийг шударгаар хэрэгжvvлэхэд хувь хvн, 40 гаруй эмэгтэйчvvдийн байгууллага дуу хоолойгоо нэгтгэх цаг болжээ.
Д.БАЯРМАА

Нийтийн зар сурталчилгаа
Гишүүн байгууллага
Статистик үзүүлэлт
 Нийт зураг:320 
 Нийт бичлэг:1317 
 Нийт хандалт:204471 
 Энэ сард:18534 
 Өнөөдөр:39 
   
GS-CMS Copyright ©1999-2008 Глоб Интернэшнл ТББ. Бүх эрх хуулиар хамгаалагдсан.
Загвар болон вэб програмчлалыг GS ХХК-д бүтээв.