Нүүр хуудас  |  Бидний тухай  |  Төсөл болон хөтөлбөрүүд  |  Mэдээллийн эрх чөлөө  |  Мэдээ  |  Хуулиуд  |  Олон улсын хэм хэмжээ  |  Хэвлэн нийтлэл  |  Холбоо барих  |  Зургийн цомог  |  Сургалт  
   Монгол   English  
Бичлэгээс Хуудаснаас Бүх хэсгээс
 
Төсөл болон хөтөлбөрүүд
   Ил тод сайн засаглалыг хөхиүлэн дэмжих нь
Мэдэх эрх: Мэдээллийн эрх чөлөө 2002-2003 он
Мэдээллийн эрх чөлөө ба нууцлал, Олон улсын бага хурал 2004
Мэдэх эрх: Мэдээллийн эрх чөлөө 2004 он  
Тeрийн нууц ба Мэдээллийн эрх чeлee 2006 он (шинэ)
Төрийн байгууллагын ил тод, нээлттэй байдлын мониторинг
Мэдээлэл авах боломжийг сайжруулан авлигатай тэмцэх нь
Шударга ёсны од
"Мэдээллийн эрх зүйн нөлөөлөл"
Иргэдийн мэдээлэл авах эрхийг нэмэгдүүлж, Монголд ил тод байдал, шударга ёсыг хөхиүлэн дэмжих нь /2012-2014/
Авлигын эсрэг хууль, тогтоомжуудыг хэрэгжүүлэхэд мэдээлэл, сурталчилгаагаар нөлөөлөх нь
"Мэдээллийн ил тод байдал ба мэдээлэл авах эрхийн тухай" хуулийн 23, 24 дүгээр зүйлийн хэрэгжилт мониторинг
Улс төрийн намуудын санхүүжилтийн ил тод байдалд судалгаа хийх
Монголын боловсролын салбар дахь ил тод байдал, эгэх хариуцлага
9 дүгээр сарын 28 - Мэдээлэл олж авах түгээмэл эрхийн олон улсын өдөр /2017/
   Хараат бус хэвлэл мэдээлэл
Хэвлэл мэдээллийн салбараар мэргэшсэн хуульчид 1999 он
Сониныг боловсролд ашиглах нь 1999 он
Хэвлэл мэдээлэл, авилга, Дугуй ширээний ярилцлага 1999 он
Хэвлэл мэдээллийн хууль эрх зvйн шинэтгэл, 2000 он
Хэвлэл мэдээлэл, эмэгтэйчvvд 2001 он
Жендер, хэвлэл мэдээлэл, Сэтгvvлчдэд зориулсан сургалт 2002
Yзэл бодлоо чөлөөтэй илэрхийлэх эрх ба нэр тєр гvтгэлэг 2003
Олон нийтийн мэдэх эрх: Олон нийтийн өргөн нэвтрvvлэг 2003
Ардчилсан сонгууль, хэвлэл мэдээлэл 2004
"Чөлөөтэй бөгөөд шударга байх нь" /Тvр хэвлэлийн цэц, Сонгууль сурвалжлах ёс зvйн зарчим/ 2004 он
Хэвлэл мэдээлэл ил тод засаглалын төлөө 2004 он
Хэвлэл мэдээллийн мониторинг /Ерєнхийлєгчийн сонгууль 2005/
Vзэл бодлоо илэрхийлэх эрх чөлөөний зөрчлийн мониторинг ба хараат бус хэвлэл мэдээллийг дэмжих нь/2005/
"Шувууны томууг сурвалжлах нь” сэтгүүлчдэд зориулсан сургалт, 2006
"Yндэсний цөөнхийн мэдээлэл хүлээн авах эрхийг хөхиүлэн дэмжих", 2006
"Хариуцлагатай хэвлэл мэдээлэл ба ёс зүй", Шведэд туршлага судлах, 2006
Vзэл бодлоо илэрхийлэх эрх чөлөөний зөрчлийн мониторинг ба хараат бус хэвлэл мэдээллийг дэмжих нь/2006-2007/
Сэтгүүлчийн нууц эх сурвалжийг хамгаалах ба эрүүгийн хуулийн гутгэх, доромжлох заалтуудад өөрчлөлт оруулах
2008 оны УИХ-ын сонгуулийн үеэр хийсэн хэвлэл мэдээллийн мониторинг  
Мэтгэлцээн ба сэтгүүл зүйн хэм хэмжээ  
7-р сарын 1. Хэвлэл мэдээллийн мониторинг
Хэвлэл мэдээллийн мониторинг /Ерөнхийлөгчийн сонгууль 2009/
Нэр төр сэргээх хэрэг ба цензур /2009 - 2010/
“Чөлөөт, хараат бус хэвлэл мэдээллийн орчин бүрдүүлэх нь“ /2010/
“Глоб Интернэшнл” ТББ, Киргиз улсын “Сэтгүүлчид” олон нийтийн холбоо харилцан туршлагаа солилцоно /2011/
“Таамагт суурилсан судалгаа” эрэн сурвалжлах сэтгүүл зүйн сургалт /2011/
УИХ-ын 2012 оны сонгуулийн мониторинг
"Хараат бус хэвлэл мэдээллийг дэмжих нь: Хэвлэлийн эрх чөлөөний мониторинг" /2010-2014/
“Aсууя!” кампанит ажил /2012-2013/
“Хуульчдыг үзэл бодлоо илэрхийлэх эрх чөлөөгөөр мэргэшүүлэх нь /2012/
Хэвлэл мэдээллийн шалгуур үзүүлэлт /2013/
Хэвлэл мэдээллийн жендэрийн мэдрэмжтэй байдлын шалгуур үзүүлэлт
Сэтгүүлчдийн эсрэг гэмт хэрэг ял шийтгэлгүй үлдэж буйг таслан зогсоох олон улсын өдөр
Дэлхийн хэвлэлийн эрх чөлөөний өдөр - 2018
Хэвлэл мэдээллийн эрх зүйн шинэтгэл - 2016
УИХ-ын 2016 оны сонгуулийн мониторинг
   Олон нийтийг чадавхижуулах
Эмэгтэй сэтгvvлчид эмэгтэйчvvд, хvvхдийн эрхийн тухай 2000 он
Та vгээ хэлнэ vv? 2001 он
Хvчирхийллийг илчилж, зогсооё, 2002-2003 он
Хэвлэл мэдээллийн аянд хэрхэн бэлтгэх вэ? 2003 он
Олон Улсын иргэний нийгмийн форум 2003 он
Тєв Азийн жендерийн уулзалт 2003 он
"Сонгуулийн кампанит ажлын санхvvжилтийн мониторинг" 2004 он
"Дундын ємчлєлд тулгуурласан иргэний ардчилсан хєдєлгєєнийг єрнvvлэх" 2004 он
"Тусгал" Хvvхдийн эрхэд тулгуурласан театр хєгжvvлэх 2004 он
"ХҮҮХДИЙН ЭРХИЙН ТӨЛӨӨ" хэвлэл мэдээллийн аян дүгнэх нь, 2006
Олон нийтийн Зөвлөлийг чадавхжуулж авлигыг бууруулах нь /2009 он/
“Бизнесийн мэдээлэл” /2008-2010/
“UPR-ийг мэдээлэл, сурталчилгаагаар хангах нь” төсөл /2010/
"Орон нутгийн засаглалын ил тод байдлыг дэмжиж авлигыг бууруулах нь" /2010-2011/
“Хүний эрхийн мэдээллээр дамжуулан иргэнийг чадавхжуулах нь”
“Оновчтой арга зүй, холбогдох бичиг баримтыг боловсруулж, сургалт зохион байгуулах” зөвлөх үйлчилгээ
“УИХ-ын 2012 оны сонгуульд нэр дэвших эмэгтэйчүүдийг дэмжих нь”
Нутгийн радио
Орон нутгийн байгаль орчны сэдвээр кино бүтээгчдийн чадавхийг дээшлүүлэх нь
Хүйн радиогийн тогтвортой байдлыг дэмжих
“Нэг дэлхий, нэг сургууль” боловсролын хөтөлбөр /2012-2013/
Сайн засаглалын төлөө залуу элч нар
“НАЙЗ” кампанит ажил
Авлигын эсрэг олон улсын өдөрт зориулсан "Хангай ба түүний нөхөд юу хэлэв?" аян /2014 он/
Ардчилсан сонгуулийн талаар залуучуудын мэдлэг, ойлголтыг нэмэгдүүлэх
   Урлаг, нийгмийн шинэчлэл
Теле театр-30 2000 он
Олон улсын эмэгтэй киночдын наадам 2002 он
Шекспирийн Монгол нєхєд 2001-2004 он
Урлагийн боловсрол 2003 он
"48 цаг Монгол - 2011" бэсрэг кино наадам
Театр хүний эрхийн төлөө

Бичлэгийн бүлэг
Глоб ТББ
Календарь
ня да мя лх пү ба бя
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930    
   Төсөл болон хөтөлбөрүүд » Ил тод сайн засаглалыг хөхиүлэн дэмжих нь » "Мэдээллийн эрх зүйн нөлөөлөл"
Хэвлэх хувилбар  |  Буцах
2011.03.28

2009 онд бусдын нэр төртэй холбоотой шүүхээр шийдвэрлэсэн хэрэгт судалгаа хийлээ

2009 онд  нэр төр, алдар хүнд, ажил хэргийн нэр хүндийг гутаасан тухай шүүхээр хянан шийдвэрлэгдсэн иргэний хэрэг, маргаан, бусдыг гүтгэсэн, доромжилсон эрүүгийн хэргүүдийг  шүүхээр  эцэслэн шийдвэрлэсэн байдалд хийсэн судалгааны дүнг танилцуулж байна.

Судалгаа хийхдээ дараах мэдээлэл цуглуулж дүн шинжилгээ хийлээ.
Үүнд:
            - Нийслэлийн шүүхийн архивт буй есөн дүүргийн шүүхийн баримт бичгүүд
            - 21 аймгийн шүүхээс ирүүлсэн судалгааны мэдээлэл 

Монгол Улсын хэмжээнд 2009 онд  нэр төр, алдар хүнд, ажил хэргийн нэр хүндтэй холбоотой нийт 45 хэрэг бүх шатны шүүх, прокурорын байгууллагаар хянан шийдвэрлэгдсэнээс эрүүгийн нэг хэрэг байна. Үүнээс  иргэний 17 хэрэгт сэтгүүлч, хэвлэл мэдээллийн хэрэгсэл бусдын  нэр төр, алдар хүнд, ажил хэргийн нэр хүндийг гутаасан хэмээн хариуцагчаар татагджээ.  Харин Эрүүгийн хуулийн гүтгэх, доромжлохтой холбоотой зүйлээр сэтгүүлч, хэвлэл мэдээллийн хэрэгсэлтэй холбоотой хэрэг шийдвэрлэгдээгүй байна.

Улаанбаатар хотод 2009 онд  нэр төр, алдар хүнд, ажил хэргийн нэр хүндийг сэргээхтэй  холбоотой  иргэний 26 хэрэг шийдвэрлэгдсэний 13 хэрэгт сэтгүүлч, хэвлэл мэдээллийн хэрэгсэл бусдын  нэр төр, алдар хүнд, ажил хэргийн нэр хүндийг гутаасан хэмээн хариуцагчаар татагдсан байна. Тодруулбал: Сүхбаатар дүүрэгт хамгийн олон буюу 9, Чингэлтэй дүүрэгт 3, Баянгол дүүрэгт нэг хэрэг шийдвэрлэсэн бол Хан -Уул, Сонгинохайрхан, Багахангай дүүрэгт ийм төрлийн хэрэг  шийдвэрлэгдээгүй байна.

Харин  нэр төр, алдар хүнд, ажил хэргийн нэр хүндийг сэргээхтэй  холбоотой   иргэний 19 хэрэг шийдвэрлэсний 4 нь  Завхан, Сэлэнгэ, Хэнтий, Орхон аймгийн  хэвлэл мэдээллийн хэрэгсэлд холбогдох хэргүүд байна.

Монгол Улсын хэмжээнд 2009 онд шийдвэрлэсэн нэр төр, алдар хүнд, ажил хэргийн нэр хүндийг сэргээхтэй холбоотой хэргүүдийг өмнөх онуудынхтай харьцуулахад  нийт хэргийн тоо өссөн бөгөөд сүүлийн 10 жилийн дотор ийм төрлийн хамгийн олон хэрэг 2009 онд шүүхээр шийдвэрлэгджээ. Харин сэтгүүлч, хэвлэл мэдээллийн хэрэгсэлд хамаарах иргэний хэргийн тоо буурсан, гүтгэх, доромжлохтой холбоотой эрүүгийн хэрэг гараагүй байна.

Хэвлэл мэдээллийн хэрэгсэлтэй холбоотой хэргээр 26 хувь хүний байгууллага  нэхэмжлэл гаргаснаас 18 нь буюу 69,2% нь төрийн албан тушаалтанууд, төрийн байгууллага байна. Харин улс төрийн намын нэг албан тушаалтан, 4 бизнесмэн, бизнесийн байгууллага, 3 иргэн хэвлэл мэдээллийн хэрэгслээр нэр төр, ажил хэргийн алдар хүнд гутаагдсан гэж шүүхэд нэхэмжлэл гаргажээ.

2009 онд бусдын нэр төр, алдар хүнд, ажил хэргийн нэр хүндийг гутаасан нэхэмжлэлтэй шүүхээр шийдвэрлэгдсэн иргэний хэргүүдэд 13 сонин, нэг Телевиз хариуцагчаар татагдсан байна. Улаанбаатар хотод 10 сонин, орон нутагт гурван сонин, нэг  Телевиз тус тус хариуцагчаар татагджээ. Давтамжийн хувьд Улаанбаатар хотод  2009 онд “Өнөөдөр”, “Маш нууц”, “Ардын эрх”  сонин тус бүр хоёр удаа,   хариуцагчаар татагдсан байна. 

2009 онд нэр төрөө сэргээлгэхийг хүссэн хэргүүдийн хүрээнд хамгийн өндөр хэмжээний мөнгөн шаардлага Улаанбаатар хотод  20 000 000 /хорин сая/, орон нутагт 9 000 000  /есөн сая/ төгрөг хариуцагчаас гаргуулахыг хүссэн байна. Харин бага хэмжээний мөнгөн шаардлага Улаанбаатар хотод 1 000 000 /нэг сая/, орон нутагт 500 000 /таван зуун мянга/ төгрөг нэхэмжилжээ.

Шүүх хамгийн өндөр хэмжээний нэхэмжлэлийн шаардлагыг Улаанбаатар хотод 2 200 000 /хоёр зуун мянга/, орон нутагт 200 000 /хоёр зуун мянга/ төгрөгийн нэхэмжлэлийг хангахаар  шийдвэрлэсэн байна.

Шүүхээр шийдвэрлэсэн хэргүүдээс 6 хэрэгт нэхэмжлэгч заргаа авч,  8 хэрэгт эвлэрсэн бол  3 хэрэгт  хариуцагч буюу хэвлэл мэдээллийн хэрэгсэл ялсан байна.   

Шүүхээр шийдвэрлэгдсэн иргэний 17 хэрэгт хариуцагчаар татагдсан хэвлэл мэдээллийн хэрэгслээс зөвхөн зургаан сонин л өмгөөлөгч авсан байна.

Дүгнэлт
2009 онд Монгол улсын хэмжээнд шийдвэрлэгдсэн нэр төр, алдар хүнд, ажил хэргийн нэр хүндийг сэргээхтэй холбоотой иргэний хэргүүдэд хийсэн судалгаанд үндэслэн дараах дүгнэлт хийж байна.

            1. Нэр төр сэргээх нэхэмжлэлтэй иргэний хэргийн тоо сүүлийн 10 жилийн дотор 2009 онд хамгийн олон гарсаныг харахад ийм төрлийн хэрэг цаашдаа ч өсөх хандлагатай байна.  

         Харин 2009 онд сэтгүүлч, хэвлэл мэдээллийн эсрэг иргэний хэргийн тоо буурч, эрүүгийн хэргийг шүүхээр шийдвэрлээгүй байна. Гэвч 2008 онд нэхэмжлэгчдийн 65 хувь нь эрх мэдэлтэн, төрийн өндөр албан тушаалтан, төрийн албан хаагчид байсан бол энэ тоо 2009 онд 73 хувь болж нэмэгдсэн нь Иргэний, Эрүүгийн хуулийн зохих зүйл заалтыг сэтгүүлчдийг айлган сүрдүүлэх, цензур тавихад  ашиглах нь нэмэгдэж байна. 

Нөгөөтэйгүүр, нэхэмжлэлийн мөнгөн шаардлагын хэмжээ, шүүхээс ногдуулж буй  торгуулийн хэмжээ жил дараалан нэмэгдэж байна. 
2008 онд торгуулийн хэмжээ нэг сая төгрөг байсан бол 2009 онд 2 сая 200 мянгад хүрсэн байна. Торгуулийн доод хэмжээ Улаанбаатарт таван зуун мянган төгрөг, хөдөө орон нутагт хоёр  зуун мянган төгрөг байгаа нь тухай хэвлэл мэдээллийн санхүүгийн байдалд бодитой хохирол учруулж болзошгүй байна. Иймд нэхэмжлэгчид  хуулийн зүйл заалтыг эдийн засгийн бодитой цензур болгон ашиглаж байна гэж дүгнэхэд хүргэж байна.

           2.  Шүүхийн шийдвэрийг авч үзвэл, ялагдсан сэтгүүлч, хэвлэл мэдээллийн тоо нэмэгдэж байна. 2008 онд иргэний хэргийн 71.4%-д шүүх сэтгүүлч, хэвлэл мэдээллийн хэрэгсэл буруутай гэсэн шийдвэр гаргасан бол 2009 онд  энэ тоо 82.4%-д  хүрчээ. Өнгөц дүгнэвэл, сэтгүүлч, хэвлэл мэдээллийн хэрэгсэл буруу ташаа мэдээлэл түгээж, бусдын нэр төрд халдсан мэт харагдавч, шүүх дээр ялалт байгуулахад нөлөөлж буй  бодит хүчин зүйлүүд байж болох юм. Нэгдүгээрт тухайн хэрэг маргаанд ялагдсан тал болох сэтгүүлч, хэвлэл мэдээллийн хэрэгсэл нь давж заалдах шүүхэд хандахгүй байгаа нь бичиж нийтлүүлсэн материалын үнэн зөв болохыг нотлох үүрэг нь тэдэнд ногдож байгаатай холбоотой байж болох юм.  Хоёрдугаарт, хариуцагчаар татагдсан  17 сонины 11 нь  өмгөөлөгчгүй, эрхлэгч, албаны дарга, сэтгүүлч нь шүүх хуралд оролцсон нь тухайн асуудалд эрх зүйн мэдлэгтэй оролцох соёл дутагдаж  байж болох юм. Гуравдугаарт, хэвлэл мэдээллийн эрх зүйгээр мэргэшсэн хуульч, шүүгч, өмгөөлөгч дутмаг байгаа нь нөлөөлж байж болох юм.
Ялангуяа эрүүгийн хэрэгт авлига, зүй бус үйлдэл, нийгэмд бугшсан шударга бус явдлыг шүүмжлэн бичсэн сэтгүүлч, хэвлэл мэдээллийн хэрэгслийг яллахдаа тухайн нийтлэл, нэвтрүүлэгт дурьдагдсан асуудлыг шалгаж, нэр төрийг сэргээхийн оронд хэл зүйн шинжилгээ хийн дүгнэлт гаргаж шийдвэрлэж буй нь өрөөсгөл юм.  Ер нь шүүх олон нийтийн бодит эрх ашгийг бус  нэхэмжлэгчийн эрх ашгийг дээдлэх үүднээс асуудалд хандан шийдвэр гаргаж байна гэж үзэж байна.

Дэлгэрэнгүй тайланг энд дарж үзнэ үү.


Дээш  |  Хэвлэх хувилбар  |  Буцах
Нийтийн зар сурталчилгаа
Гишүүн байгууллага
Статистик үзүүлэлт
 Нийт зураг:320 
 Нийт бичлэг:1317 
 Нийт хандалт:160067 
 Энэ сард:15098 
 Өнөөдөр:12 
   
GS-CMS Copyright ©1999-2008 Глоб Интернэшнл ТББ. Бүх эрх хуулиар хамгаалагдсан.
Загвар болон вэб програмчлалыг GS ХХК-д бүтээв.