Нүүр хуудас  |  Бидний тухай  |  Төсөл болон хөтөлбөрүүд  |  Mэдээллийн эрх чөлөө  |  Мэдээ  |  Хуулиуд  |  Олон улсын хэм хэмжээ  |  Хэвлэн нийтлэл  |  Холбоо барих  |  Зургийн цомог  |  Сургалт  
   Монгол   English  
Бичлэгээс Хуудаснаас Бүх хэсгээс
 
Төсөл болон хөтөлбөрүүд
   Ил тод сайн засаглалыг хөхиүлэн дэмжих нь
Мэдэх эрх: Мэдээллийн эрх чөлөө 2002-2003 он
Мэдээллийн эрх чөлөө ба нууцлал, Олон улсын бага хурал 2004
Мэдэх эрх: Мэдээллийн эрх чөлөө 2004 он  
Тeрийн нууц ба Мэдээллийн эрх чeлee 2006 он (шинэ)
Төрийн байгууллагын ил тод, нээлттэй байдлын мониторинг
Мэдээлэл авах боломжийг сайжруулан авлигатай тэмцэх нь
Шударга ёсны од
"Мэдээллийн эрх зүйн нөлөөлөл"
Иргэдийн мэдээлэл авах эрхийг нэмэгдүүлж, Монголд ил тод байдал, шударга ёсыг хөхиүлэн дэмжих нь /2012-2014/
Авлигын эсрэг хууль, тогтоомжуудыг хэрэгжүүлэхэд мэдээлэл, сурталчилгаагаар нөлөөлөх нь
"Мэдээллийн ил тод байдал ба мэдээлэл авах эрхийн тухай" хуулийн 23, 24 дүгээр зүйлийн хэрэгжилт мониторинг
Улс төрийн намуудын санхүүжилтийн ил тод байдалд судалгаа хийх
Монголын боловсролын салбар дахь ил тод байдал, эгэх хариуцлага
9 дүгээр сарын 28 - Мэдээлэл олж авах түгээмэл эрхийн олон улсын өдөр /2017/
   Хараат бус хэвлэл мэдээлэл
Хэвлэл мэдээллийн салбараар мэргэшсэн хуульчид 1999 он
Сониныг боловсролд ашиглах нь 1999 он
Хэвлэл мэдээлэл, авилга, Дугуй ширээний ярилцлага 1999 он
Хэвлэл мэдээллийн хууль эрх зvйн шинэтгэл, 2000 он
Хэвлэл мэдээлэл, эмэгтэйчvvд 2001 он
Жендер, хэвлэл мэдээлэл, Сэтгvvлчдэд зориулсан сургалт 2002
Yзэл бодлоо чөлөөтэй илэрхийлэх эрх ба нэр тєр гvтгэлэг 2003
Олон нийтийн мэдэх эрх: Олон нийтийн өргөн нэвтрvvлэг 2003
Ардчилсан сонгууль, хэвлэл мэдээлэл 2004
"Чөлөөтэй бөгөөд шударга байх нь" /Тvр хэвлэлийн цэц, Сонгууль сурвалжлах ёс зvйн зарчим/ 2004 он
Хэвлэл мэдээлэл ил тод засаглалын төлөө 2004 он
Хэвлэл мэдээллийн мониторинг /Ерєнхийлєгчийн сонгууль 2005/
Vзэл бодлоо илэрхийлэх эрх чөлөөний зөрчлийн мониторинг ба хараат бус хэвлэл мэдээллийг дэмжих нь/2005/
"Шувууны томууг сурвалжлах нь” сэтгүүлчдэд зориулсан сургалт, 2006
"Yндэсний цөөнхийн мэдээлэл хүлээн авах эрхийг хөхиүлэн дэмжих", 2006
"Хариуцлагатай хэвлэл мэдээлэл ба ёс зүй", Шведэд туршлага судлах, 2006
Vзэл бодлоо илэрхийлэх эрх чөлөөний зөрчлийн мониторинг ба хараат бус хэвлэл мэдээллийг дэмжих нь/2006-2007/
Сэтгүүлчийн нууц эх сурвалжийг хамгаалах ба эрүүгийн хуулийн гутгэх, доромжлох заалтуудад өөрчлөлт оруулах
2008 оны УИХ-ын сонгуулийн үеэр хийсэн хэвлэл мэдээллийн мониторинг  
Мэтгэлцээн ба сэтгүүл зүйн хэм хэмжээ  
7-р сарын 1. Хэвлэл мэдээллийн мониторинг
Хэвлэл мэдээллийн мониторинг /Ерөнхийлөгчийн сонгууль 2009/
Нэр төр сэргээх хэрэг ба цензур /2009 - 2010/
“Чөлөөт, хараат бус хэвлэл мэдээллийн орчин бүрдүүлэх нь“ /2010/
“Глоб Интернэшнл” ТББ, Киргиз улсын “Сэтгүүлчид” олон нийтийн холбоо харилцан туршлагаа солилцоно /2011/
“Таамагт суурилсан судалгаа” эрэн сурвалжлах сэтгүүл зүйн сургалт /2011/
УИХ-ын 2012 оны сонгуулийн мониторинг
"Хараат бус хэвлэл мэдээллийг дэмжих нь: Хэвлэлийн эрх чөлөөний мониторинг" /2010-2014/
“Aсууя!” кампанит ажил /2012-2013/
“Хуульчдыг үзэл бодлоо илэрхийлэх эрх чөлөөгөөр мэргэшүүлэх нь /2012/
Хэвлэл мэдээллийн шалгуур үзүүлэлт /2013/
Хэвлэл мэдээллийн жендэрийн мэдрэмжтэй байдлын шалгуур үзүүлэлт
Сэтгүүлчдийн эсрэг гэмт хэрэг ял шийтгэлгүй үлдэж буйг таслан зогсоох олон улсын өдөр
Дэлхийн хэвлэлийн эрх чөлөөний өдөр - 2017
Хэвлэл мэдээллийн эрх зүйн шинэтгэл - 2016
УИХ-ын 2016 оны сонгуулийн мониторинг
   Олон нийтийг чадавхижуулах
Эмэгтэй сэтгvvлчид эмэгтэйчvvд, хvvхдийн эрхийн тухай 2000 он
Та vгээ хэлнэ vv? 2001 он
Хvчирхийллийг илчилж, зогсооё, 2002-2003 он
Хэвлэл мэдээллийн аянд хэрхэн бэлтгэх вэ? 2003 он
Олон Улсын иргэний нийгмийн форум 2003 он
Тєв Азийн жендерийн уулзалт 2003 он
"Сонгуулийн кампанит ажлын санхvvжилтийн мониторинг" 2004 он
"Дундын ємчлєлд тулгуурласан иргэний ардчилсан хєдєлгєєнийг єрнvvлэх" 2004 он
"Тусгал" Хvvхдийн эрхэд тулгуурласан театр хєгжvvлэх 2004 он
"ХҮҮХДИЙН ЭРХИЙН ТӨЛӨӨ" хэвлэл мэдээллийн аян дүгнэх нь, 2006
Олон нийтийн Зөвлөлийг чадавхжуулж авлигыг бууруулах нь /2009 он/
“Бизнесийн мэдээлэл” /2008-2010/
“UPR-ийг мэдээлэл, сурталчилгаагаар хангах нь” төсөл /2010/
"Орон нутгийн засаглалын ил тод байдлыг дэмжиж авлигыг бууруулах нь" /2010-2011/
“Хүний эрхийн мэдээллээр дамжуулан иргэнийг чадавхжуулах нь”
“Оновчтой арга зүй, холбогдох бичиг баримтыг боловсруулж, сургалт зохион байгуулах” зөвлөх үйлчилгээ
“УИХ-ын 2012 оны сонгуульд нэр дэвших эмэгтэйчүүдийг дэмжих нь”
Нутгийн радио
Орон нутгийн байгаль орчны сэдвээр кино бүтээгчдийн чадавхийг дээшлүүлэх нь
Хүйн радиогийн тогтвортой байдлыг дэмжих
“Нэг дэлхий, нэг сургууль” боловсролын хөтөлбөр /2012-2013/
Сайн засаглалын төлөө залуу элч нар
“НАЙЗ” кампанит ажил
Авлигын эсрэг олон улсын өдөрт зориулсан "Хангай ба түүний нөхөд юу хэлэв?" аян /2014 он/
Ардчилсан сонгуулийн талаар залуучуудын мэдлэг, ойлголтыг нэмэгдүүлэх
   Урлаг, нийгмийн шинэчлэл
Теле театр-30 2000 он
Олон улсын эмэгтэй киночдын наадам 2002 он
Шекспирийн Монгол нєхєд 2001-2004 он
Урлагийн боловсрол 2003 он
"48 цаг Монгол - 2011" бэсрэг кино наадам
Театр хүний эрхийн төлөө

Календарь
ня да мя лх пү ба бя
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
   Төсөл болон хөтөлбөрүүд » Хараат бус хэвлэл мэдээлэл » Хэвлэл мэдээлэл, авилга, Дугуй ширээний ярилцлага 1999 он

АВИЛГА БА ИРГЭНИЙ НИЙГЭМ

Монголын Хэвлэлийн Хvрээлэнгийн Ерєнхий захирал Ц.Энхбат

Нэг. Авилга ба Монголын Засгийн газар

Монгол улсын хувьд авилга гээч нь бодит зvйл болсныг эвслийн гурав дахь Засгийн газрын тэргvvн, Ерєнхий сайд асан Ж.Наранцацралт 1999 нэгдvгээр сард НYБ-ын Хєгжлийн Хєтєлбєрийн газраас “Нvхтийн ам”-нд зохион байгуулсан семинарын vеэр хvлээн зєвшєєрч, авилгатай тэмцэх vйлсэд тvvний тэргvvлсэн Засгийн газар идэвхитэй оролцоно гэдгийг андгайлж байсан билээ.

Тvvнээс хойшхи хагас жил гаруйн хугацаанд Монгол Улсын Их Хурлын дэргэд авилгатай тэмцэх олон нийт, шvvх засаглал, УИХ, Засгийн газрын тєлєєлєл бvхий ажлын хэсэг байгуулагдаж, тус аулын хэсгийн удирдамжийн дагуу авилгатай тэмцэх хуулийн шинэ тєслийг боловсруулж, улмаар авилгын талаар олон нийтийн санаа бодлыг тандах зорилгоор олон санал асуулга явуулж, vр дvнг гаргаад буй энэ мєчид МЧАСЭ/Монголын Чєлєєт Ардчилсан Сэтгvvлчдийн Эвлэл/ санаачлан “Хэвлэл мэдээлэл, Коррупци” сэдэвт дугуй ширээний ярилцлагыг зохион байгуулж буй нь чухамхvv цагаа оллоо гэж vзэж байна.

Хоёр. Авилга, тvvнийг мэргэжилтнvvд хэрхэн томъёолж байна вэ?

“Хээл хахууль бол авилга мєн. Харин авилга бол хээл хахууль биш” гэж нэг хэсэг мэргэжилтнvvд vзэж байна. Энэ нь авилгыг туйлын єргєн хvрээнд авч vзвэл “Албан тушаалтан єєрийн эрх мэдэл, албан тушаалаа урвуулан буюу хэтрvvлэн хувийн ашиг сонирхол, хожоо олох зорилгод хэрэглэхийг авилга гэнэ” гэж нєгєє хэсэг нь томъёолж байна.
Мєн “Авилга = Эрх мэдэл + Дур зоргоор авирлал - Хариуцлага” гэж хураангуйгаар томъёолсон нь ч бий.

Гурав. Авилга ба буурай хєгжилтэй орон, тэдгээрийн харьцаа

Авилга нь хєгжил дэвшлээр сул дорой нийгэмд жам гэж vзэх нь буруу бєгєєд авилга нь хєгжингvй нийгэмд ч адилхан газар авч, дэлхий нийтийн болтлоо хvрээгээ тэлснийг баримтаар дурьдаж болно. Гагцхvv хєгжингvй нийгмээс хєгжил дорой нийгэмд орших авилгын ялгаа нь манай улс шиг буурай хєгжилтэй нийгэмд авилга нь системдээ шингэж ордог аюултай байна. Тэгснээрээ тухайн улс орны эдийн засаг нь сулраад зогсохгvй, Засгийн газар нь тогтворгvй болдог тухай мэргэжилтнvvд бичиж байна. Энэ нь тэгвэл сvvлийн гурван жилд эвёлийн дєрєв дэх Засгийн нvvрийг vзэж буй Монголд туйлын хамаата бус уу. Системдээ шингэдэг гэдгийг “Амьтан, малын арьс махны хооронд шигддэг хувалз, шалз”-тай ижилсгэн зvйрлэмээр санагдана. Малын хvч тамирыг доройтуулах шинж чанараараа авилга нь эдийн засгийг сулруулахтай ижил юм.

Дєрєв. Бусад оронд авилгыг єєгшvvлж буй нєхцєл байдал ба тvvнтэй хийж буй тэмцэл, vр дvн

Азербайджаны нийслэл Баку дахь Хувийн хэвшлийн сангаас хийсэн судалгааны дvнд:
- олон нийтийн vл тоох идэвхгvй хандлага болон иргэнийхээ эрхийг сайн мэдэхгvй
- авилга авсан хvнийг хариуцлагад татдаг хуулийн заалттай боловч хэрэг дээрээ хууль зєрчигчид шийтгvvлдэггvй
- Засгийн газрын ажилтан, албан хаагчдын цалин хєлс бага
- Хууль дvрэм тодорхой бус учраас улсын албаны ажилчид авилгад єртєх нєхцєл бvрддэг зэрэг нь авилгыг єєгшvvлж буй гол шалтгаан гэж гарчээ.

Энэ нь бас Монголын нєхцєлтэ тєстэй гэж vзэж болно. Хуучин социалист системийн орнууд болон дэлхийн єнцєг булан бvрт авилгатай тэмцэж буй боловч амжилт олж буй нь тийм ч олон бус. Хамгийн амжилттай тэмцсэн орны тоонд Сингапур зvй ёсоор орж байна. “Сингапур нь нь тэмцлийг дээрээс нь тууштай хийсэн болно. Yvнд л амжилтын гол vндэс оршино” гэж мэргэжилтнvvд vзэж байна. Мэдээж дээрээс нь хийсэн энэхvv тэмцэлд хэвлэл мэдээлэл, шvvх засаглал, цагдаагийн байгууллага мэргэжлийн єндєр тvвшинд хамтарч ажилласнаараа ийм vр дvнд хvрсэн гэдэг.

Тав. Авилга тvvнтэй хийх тэмцэл

Авилгад хэн ч єртєж болно. Тиймээс тvvнтэй системтэй, тууштай тэмцэх шаардлагатай. Авилгатай амжилттай тэмцэх хамгийн тvгээмэл хувилбар бол Засгийн газрын хэмжээлшгvй эрх дархыг хязгаарлах явдал гэж vздэг.

Тиймээс энэ тэмцэл нь нэн тэргvvнд:
- Удирдлага, зохион байгуулалтыг сайжруулах
- Хяналтын системийг боловсронгуй болгох
- Бие даасан хэвлэл мэдээллийг хvчтэй хєгжvvлэх
- Олон нийтийн дэмжлэгийг єргєнєєр авах
- Бие даасан шvvх засаглалыг хєгжvvлэх зэрэгт оршино гэдгийг мэргэжилтнvvд туршлага дээрээ тулгуурлан дэвшvvлж байна.

Бие даасан хэвлэлийн зэрэгцээ яагаад заавал бие даасан, хараат бус шvvх засаглалын тухай ярих болов гэдэг нь дараах учиртай холбоотой юм. Хичнээн ноцтой авилгын асуудлыг хэвлэл мэдээллийн хэрэгслээр цацаж, олны анхааралд толилуулсан ч шударга, бие даасан, хараат бус шvvх засаглалын тогтолцоо бvрдээгvй нєхцєлд эдгээр асуудлууд нь мухардалд орж, хэвлэлийнхний гаргаж тавьсан асуудал бvхэн авилгын тухай хий л шуугиан дэгдээхээс єєр vр нєлєєгvй болдог тухай болгоомжлол бий. Тиймээс шударга, бие даасан, хараат бус шvvх нь ардчилсан нийгэм дэх бие даасан, чєлєєт хэвлэлийн баталгаа болдог гэдгийг санахад илvvдэхгvй.

Хэдий чинээ энэ хоёр салбар шударга, бие даасан орчинд хєгжиж, олон нийтийн єргєн дэмжлэгийг хvлээж чадна, тєдий чинээ авилгын тvвшинг бууруулах боломж Монголд бий болох юм.
Мэдээж, ухамсартай, идэвхитэй иргэний нийгэм бий болсон нєхцєлд хариуцлагын тогтолцоог тогтооход ч мєн дєхємтэй болно.

Нийтийн зар сурталчилгаа
Гишүүн байгууллага
Статистик үзүүлэлт
 Нийт зураг:320 
 Нийт бичлэг:1275 
 Нийт хандалт:111107 
 Энэ сард:9174 
 Өнөөдөр:12 
   
GS-CMS Copyright ©1999-2008 Глоб Интернэшнл ТББ. Бүх эрх хуулиар хамгаалагдсан.
Загвар болон вэб програмчлалыг GS ХХК-д бүтээв.