Нүүр хуудас  |  Бидний тухай  |  Төсөл болон хөтөлбөрүүд  |  Mэдээллийн эрх чөлөө  |  Мэдээ  |  Хуулиуд  |  Олон улсын хэм хэмжээ  |  Хэвлэн нийтлэл  |  Холбоо барих  |  Зургийн цомог  |  Сургалт  
   Монгол   English  
Бичлэгээс Хуудаснаас Бүх хэсгээс
 
Төсөл болон хөтөлбөрүүд
   Ил тод сайн засаглалыг хөхиүлэн дэмжих нь
Мэдэх эрх: Мэдээллийн эрх чөлөө 2002-2003 он
Мэдээллийн эрх чөлөө ба нууцлал, Олон улсын бага хурал 2004
Мэдэх эрх: Мэдээллийн эрх чөлөө 2004 он  
Тeрийн нууц ба Мэдээллийн эрх чeлee 2006 он (шинэ)
Төрийн байгууллагын ил тод, нээлттэй байдлын мониторинг
Мэдээлэл авах боломжийг сайжруулан авлигатай тэмцэх нь
Шударга ёсны од
"Мэдээллийн эрх зүйн нөлөөлөл"
Иргэдийн мэдээлэл авах эрхийг нэмэгдүүлж, Монголд ил тод байдал, шударга ёсыг хөхиүлэн дэмжих нь /2012-2014/
Авлигын эсрэг хууль, тогтоомжуудыг хэрэгжүүлэхэд мэдээлэл, сурталчилгаагаар нөлөөлөх нь
"Мэдээллийн ил тод байдал ба мэдээлэл авах эрхийн тухай" хуулийн 23, 24 дүгээр зүйлийн хэрэгжилт мониторинг
Улс төрийн намуудын санхүүжилтийн ил тод байдалд судалгаа хийх
Монголын боловсролын салбар дахь ил тод байдал, эгэх хариуцлага
9 дүгээр сарын 28 - Мэдээлэл олж авах түгээмэл эрхийн олон улсын өдөр /2017/
   Хараат бус хэвлэл мэдээлэл
Хэвлэл мэдээллийн салбараар мэргэшсэн хуульчид 1999 он
Сониныг боловсролд ашиглах нь 1999 он
Хэвлэл мэдээлэл, авилга, Дугуй ширээний ярилцлага 1999 он
Хэвлэл мэдээллийн хууль эрх зvйн шинэтгэл, 2000 он
Хэвлэл мэдээлэл, эмэгтэйчvvд 2001 он
Жендер, хэвлэл мэдээлэл, Сэтгvvлчдэд зориулсан сургалт 2002
Yзэл бодлоо чөлөөтэй илэрхийлэх эрх ба нэр тєр гvтгэлэг 2003
Олон нийтийн мэдэх эрх: Олон нийтийн өргөн нэвтрvvлэг 2003
Ардчилсан сонгууль, хэвлэл мэдээлэл 2004
"Чөлөөтэй бөгөөд шударга байх нь" /Тvр хэвлэлийн цэц, Сонгууль сурвалжлах ёс зvйн зарчим/ 2004 он
Хэвлэл мэдээлэл ил тод засаглалын төлөө 2004 он
Хэвлэл мэдээллийн мониторинг /Ерєнхийлєгчийн сонгууль 2005/
Vзэл бодлоо илэрхийлэх эрх чөлөөний зөрчлийн мониторинг ба хараат бус хэвлэл мэдээллийг дэмжих нь/2005/
"Шувууны томууг сурвалжлах нь” сэтгүүлчдэд зориулсан сургалт, 2006
"Yндэсний цөөнхийн мэдээлэл хүлээн авах эрхийг хөхиүлэн дэмжих", 2006
"Хариуцлагатай хэвлэл мэдээлэл ба ёс зүй", Шведэд туршлага судлах, 2006
Vзэл бодлоо илэрхийлэх эрх чөлөөний зөрчлийн мониторинг ба хараат бус хэвлэл мэдээллийг дэмжих нь/2006-2007/
Сэтгүүлчийн нууц эх сурвалжийг хамгаалах ба эрүүгийн хуулийн гутгэх, доромжлох заалтуудад өөрчлөлт оруулах
2008 оны УИХ-ын сонгуулийн үеэр хийсэн хэвлэл мэдээллийн мониторинг  
Мэтгэлцээн ба сэтгүүл зүйн хэм хэмжээ  
7-р сарын 1. Хэвлэл мэдээллийн мониторинг
Хэвлэл мэдээллийн мониторинг /Ерөнхийлөгчийн сонгууль 2009/
Нэр төр сэргээх хэрэг ба цензур /2009 - 2010/
“Чөлөөт, хараат бус хэвлэл мэдээллийн орчин бүрдүүлэх нь“ /2010/
“Глоб Интернэшнл” ТББ, Киргиз улсын “Сэтгүүлчид” олон нийтийн холбоо харилцан туршлагаа солилцоно /2011/
“Таамагт суурилсан судалгаа” эрэн сурвалжлах сэтгүүл зүйн сургалт /2011/
УИХ-ын 2012 оны сонгуулийн мониторинг
"Хараат бус хэвлэл мэдээллийг дэмжих нь: Хэвлэлийн эрх чөлөөний мониторинг" /2010-2014/
“Aсууя!” кампанит ажил /2012-2013/
“Хуульчдыг үзэл бодлоо илэрхийлэх эрх чөлөөгөөр мэргэшүүлэх нь /2012/
Хэвлэл мэдээллийн шалгуур үзүүлэлт /2013/
Хэвлэл мэдээллийн жендэрийн мэдрэмжтэй байдлын шалгуур үзүүлэлт
Сэтгүүлчдийн эсрэг гэмт хэрэг ял шийтгэлгүй үлдэж буйг таслан зогсоох олон улсын өдөр
Дэлхийн хэвлэлийн эрх чөлөөний өдөр - 2017
Хэвлэл мэдээллийн эрх зүйн шинэтгэл - 2016
УИХ-ын 2016 оны сонгуулийн мониторинг
   Олон нийтийг чадавхижуулах
Эмэгтэй сэтгvvлчид эмэгтэйчvvд, хvvхдийн эрхийн тухай 2000 он
Та vгээ хэлнэ vv? 2001 он
Хvчирхийллийг илчилж, зогсооё, 2002-2003 он
Хэвлэл мэдээллийн аянд хэрхэн бэлтгэх вэ? 2003 он
Олон Улсын иргэний нийгмийн форум 2003 он
Тєв Азийн жендерийн уулзалт 2003 он
"Сонгуулийн кампанит ажлын санхvvжилтийн мониторинг" 2004 он
"Дундын ємчлєлд тулгуурласан иргэний ардчилсан хєдєлгєєнийг єрнvvлэх" 2004 он
"Тусгал" Хvvхдийн эрхэд тулгуурласан театр хєгжvvлэх 2004 он
"ХҮҮХДИЙН ЭРХИЙН ТӨЛӨӨ" хэвлэл мэдээллийн аян дүгнэх нь, 2006
Олон нийтийн Зөвлөлийг чадавхжуулж авлигыг бууруулах нь /2009 он/
“Бизнесийн мэдээлэл” /2008-2010/
“UPR-ийг мэдээлэл, сурталчилгаагаар хангах нь” төсөл /2010/
"Орон нутгийн засаглалын ил тод байдлыг дэмжиж авлигыг бууруулах нь" /2010-2011/
“Хүний эрхийн мэдээллээр дамжуулан иргэнийг чадавхжуулах нь”
“Оновчтой арга зүй, холбогдох бичиг баримтыг боловсруулж, сургалт зохион байгуулах” зөвлөх үйлчилгээ
“УИХ-ын 2012 оны сонгуульд нэр дэвших эмэгтэйчүүдийг дэмжих нь”
Нутгийн радио
Орон нутгийн байгаль орчны сэдвээр кино бүтээгчдийн чадавхийг дээшлүүлэх нь
Хүйн радиогийн тогтвортой байдлыг дэмжих
“Нэг дэлхий, нэг сургууль” боловсролын хөтөлбөр /2012-2013/
Сайн засаглалын төлөө залуу элч нар
“НАЙЗ” кампанит ажил
Авлигын эсрэг олон улсын өдөрт зориулсан "Хангай ба түүний нөхөд юу хэлэв?" аян /2014 он/
Ардчилсан сонгуулийн талаар залуучуудын мэдлэг, ойлголтыг нэмэгдүүлэх
   Урлаг, нийгмийн шинэчлэл
Теле театр-30 2000 он
Олон улсын эмэгтэй киночдын наадам 2002 он
Шекспирийн Монгол нєхєд 2001-2004 он
Урлагийн боловсрол 2003 он
"48 цаг Монгол - 2011" бэсрэг кино наадам
Театр хүний эрхийн төлөө

Календарь
ня да мя лх пү ба бя
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
   Төсөл болон хөтөлбөрүүд » Хараат бус хэвлэл мэдээлэл » Хэвлэл мэдээллийн хууль эрх зvйн шинэтгэл, 2000 он

PАДИО, ТЕЛЕВИЗИЙН НЭВТРYYЛГИЙН ЭРХ ЧЄЛЄЄГ ХАНГАХ, ХАМГААЛАХ АРГА ХЭМЖЭЭ

Хелен Дарбишире / ОУСХ- ны шинжээч/

Хvний эрхийн тvгээмэл тунхаглалын 19-р зvйл байгууллага болон Цензурын эсрэг олон улсын тєвєєс олон улсын хууль болон практикийг vндэслэн олон нийтийн радио, телевизийн талаар дараахь зєвлємжийг боловсруулсан байдаг.

Зєвлємж 1

ОНРТВ- ийн удирдлагын хараат бус байдлыг хуульчлах

Улсын тєсвєєс санхvvждэг радио, телевизэд редакцийн болон vйл ажиллагааны хараат бус байдлыг хангаснаар олон нийтийн ємнє хvлээсэн vvргээ биелvvлэх боломж олгох нь хамгийн гол чухал арга хэмжээ юм. Yгvйдээ бие даасан байдлыг нь баталгаажуулж, аливаа vйл ажиллагаанд нь Засгийн газар хєндлєнгєєс оролцохыг хориглосон хууль байх шаардлагатай.

ОНРТВ нь Засгийн газраас хараат бус удирдлагын зєвлєлтэй байх нь зvйтэй. Засгийн газрын ажилтан, Парламентын гишvvн, улс тєрийн намуудын тєлєєлєгчид удирдлагын зєвлєлийн ажилд оролцох ёсгvй. Зєвлєлийн гишvvд нь єєрсдийн албан vvргээ vнэнч шударгаар биелvvлхэд нь саад болж, ажлаасаа халагдахад ч хvргэж болзошгvй тийм эдийн засгийн болон улс тєрийн аливаа ашиг сонирхолд vйлчлэхгvй байх нь зvйтэй. Гишvvд нь єєрсдийгєє аливаа нэг хувийн ашиг сонирхолд vйлчилдэггvй бие даасан, итгэмжлэгдсэн хvмvvс гэж vзвэл зохино. Гишvvдийг тодорхой хугацаагаар, улс тєр, ёс заншил, нийгмийн болон мэргэжлийн зэрэг олон талын судалгааг vндэслэн олон нийт хvлээж авах, нэр хvндтэй хvмvvсээр бvрдvvлэх нь зvйтэй. Сонгууль явуулахдаа Засгийн газар, улс тєрийн аль ч нам хожим нь нєлєє дарамт учруулахгvй байх тийм хамгааллыг бодолцох хэрэгтэй.

Удирдлагын зєвлєл нь тvvнд ажлаа тайлагнах vvрэг бvхий ОНРТВ- ийн захирлуудыг томилох бєгєєд ингэснээр яваандаа тэд vйл ажиллагаагаа Засгийн газраас хараат бусаар явуулах боломж бvрдэнэ. Радио, телевизийн захирлууд мэргэжлийн байх шаардлагатай бєгєєд улс тєрийн аль нэг намын тєлєєлєгч удирдах бvрэлдэхvvнд орж болохгvй.

Зєвлємж 2

Редакцийн хараат бус байдлыг хангах зарчмуудыг хуульчлах

ОНРТВ- ийн редакцийн бодлого болон бvх шийдвэр Засгийн газрын нєлєєнєєс чєлєєтэй, хараат бус байвал зохино. Олон нийтээс санхvvждэг радио, телевизийн редакцийн бодлого нь улс тєрийн vнэн зєв, шударга зарчмуудын хэм хэмжээг мєрдлєг болговол зохино. Гэхдээ редакцийн хараат бус, бие даасан байдалд нєлєє vзvvлж болзошгvй аливаа жижиг зvйлийг ч бодолцон тэдгээр зарчимд тусгасан байх ёстой.

Зах зээлийн эдийн засгийг хєгжvvлэх vйлсэд Засгийн газрын давуу эрхийг vзvvлж харуулхыг сэтгvvлчдээс шаардсан заалт, зарчим байх ёсгvй. Редакцийн хараат бус байдал гэдэг нь олон нийтийн аливааг олж мэдэх гэсэн эрмэлзлийг хvндэтгэж, vйл явдлын тухай мэдээллийн vнэ цэнэ гэх мэт сэтгvvлч, редакторууд мэргэжлийн vvднээс олон улсын хэм хэмжээнд нийцхvйц шийдвэр гаргах эрх гэсэн vг юм.

Зєвлємж 3

ОНРТВ- ийг шаардлагатай санхvvжилтээр хангах, тєсєвт хєндлєнгєєс нєлєєлєхгvй байх хvчин зvйлvvдийг хамгаалж, баталгаажуулах

Ардчилсан нийгмийн шилжилтийн vед гагцхvv улс, олон нийтийн радио, телевизийг санхvvжvvлж дийлэхvйц хєрєнгийн эх vvсвэртэй байдаг. Эдгээр улс оронд ОНРТВ улсын тєсвєєс санхvvжих, vгvйдээ, тодорхой хэмжээний санхvvгийн дэмжлэг туслалцаа болон цаашдын vйл ажиллагаанд нь шаардагдах хєрєнгийг улсаас авч байвал зохино. Гэхдээ Засгийн газар болон Парламентад єєрийнх нь байр суурьтай vл нийцэх нэвтрvvлгийн тєсвийг багасгах, зохицуулах оролдлого хийх бололцоо олгохгvй тийм аргыг эрэлхийлж, сэргийлэх ёстой. Энэ бол vзэгч, сонсогчдоос тєлєх хураамжийн систем юм. Ингэлээ гээд нэвтрvvлэг хvлээн авагчдын тоо, тvвшинг буруулах ёсгvй.


ХУВИЙН РАДИО, ТЕЛЕВИЗ

Зєвлємж 4

Нэвтрvvлгийн зєвшєєрєл олгохдоо ялгаварлахгvй, хараат бус байх зарчмыг баталгаажуулах

Нэвтрvvлгийн зєвшєєрєл олгох механизм ихэнх тохиолдолд хувийн радио, телевизийг хязгаарлахад хvргэдэг. Зєвшєєрєл олгох нууц, шударга бус механизм нь зєвшєєрєл олгох хугацааг саатуулах, тодорхой бус vндэслэлээр татгалзах, эсвэл гагцхvv Засгийн газрыг дэмжигчид л зєвшєєрлийг баталгаатай олж авах зэрэг vр дагаварт хvргэж болзошгvй. Хувийн радио, телевизийг дэмжих хандлагатай тийм зєвшєєрєл олгох механизм боловсруулах нь зvйтэй.

Зєвлємж 5
Нэвтрvvлгийн зєвшєєрлийг засгийн газраас хараат бус байгууллага олговол зохино.

Нэвтрvvлгийн зєвшєєрєл олгох байгууллага нь засгийн газраас хараат бус байх ёстой. Энэ хараат бус байгууллага нь Олон нийтийн радио, телевизийн удирдах байгууллагатай хамт байж ч болно. Эсвэл тусдаа ч байж болно. Гэхдээ олон нийтийн болон хувийн радио, телевизийн хувьд хуулийн эрх мэдэл бvхий нэг байгууллага байх нь радио, телевизийн бvхий л хvрээнд олон ургальч vзэл бодлыг хангах талаарх зохицуулалт бvхий стратегийг тусгасан нэвтрvvлгийн бодлого боловсруулах, хэрэгжvvлэх боломж олгодог болохыг харгалзах нь зvйтэй юм.

Тэрхvv хараат бус байгууллага нь бас долгионы хуваарилалт, нэвтрvvлэг цацах, дамжуулах талын техникийн бусад асуудлыг хариуцдаг байвал зохино.

Зєвлємж 6

Зєвшєєрлийг гагцхvv онцгой ноцтой нєхцєл байдалд л хурааж болно.

Нэвтрvvлэг эрхлэгчид нь шууд байдлаар арьс єнгєєр ялгаварлан гадуурхах, эсвэл яс угсаагаар дайрч доромжлох / Зєвлємж 10- ыг vзнэ vv / зэргээр эрх мэдлээ бvдvvлгээр хэтрvvлэн ашигласан тохиолдолд л нэвтрvvлгийн зєвшєєрлийг хураавал зохино. Нэвтрvvлгийн зєвшєєрлийг гагцхvv тvvнийг олгосон байгууллага л хурааж болно. Гэсэн хэдий ч нэвтрvvлгийн зєвшєєрєл нь байнга шинэчлэгдэж, сунгагдаж байвал зохих зvйл юм. Нэвтрvvлэг эрхлэгч нь зєвшєєрлийг авахдаа тохиролцсон нєхцєл, заалтаа зєрчсєн бол зєвшєєрєл олгох байгууллага нь тvvнийг шинэчлэх, сунгахаас татгалзаж болно.

Зєвлємж 7

Хязгаарлагдмал бєєгнєрєл, солбисон- ємчлєлийн талаарх арга хэмжээг мэдээллийн эх сурвалжийн олон ургалч vзлийг хангахын тулд л авч байвал зохино.

Мэдээллийн эх сурвалжийн олон ургальч vзэл бодлыг хєхvvлэн дэмжих ашиг сонирхлын vvднээс зєвшєєрєл олгогч байгууллага нь электрон болон хэвлэмэл хэвлэлийн хэвшлийн хоорондох ХМХ- ийн солбилцсон ємчлєлийг оролцуулан хэвлэл мэдээллийн байгууллагын ємчид тодорхой хязгаарлалт тавих замаар улсын ч бай, хувийн ч бай, аливаа монополиос сэргийлэх ёстойг бодолцвол зохино.


РАДИО, ТЕЛЕВИЗИЙН ХYРЭЭНД ОЛОН УРГАЛЬЧ YЗЛИЙГ ХАНГАХ ТАЛААРХ ЗАСГИЙН ГАЗРЫН БУСАД YYРЭГ

Зєвлємж 8

Засгийн газар vзэл бодлын эрх чєлєєнд нєлєє vзvvлэхvйц хууль, эрх зvйн орчинг бий болговол зохино.

Ерєнхий хууль, эрх зvйн болон улс тєрийн байдал тааламжтай бол радио, телевиз цензурээс чєлєєт байдал, vзэл бодлоо илэрхийлэх эрх чєлєєний утга учир хэрэгжих боломжтой. Yзэл бодлын, мэдээллийн болон хэвлэл мэдээллийн эрх чєлєє Yндсэн хуулиар хамгаалагдсан байх ёстой. Хэвлэл мэдээллийн эрх чєлєєг хязгаарлахуйц Нууцын хууль, аливаа хор , хохирол vзvvлж, хагалан бутаргаж болзошгvй заалтууд, гэмт хэргийн болон гvтгэлгийн талаарх хууль зэрэг хууль, тогтоомжийн заалтуудыг єєрчлєх нь зvйтэй.

Нэвтрvvлэг эрхлэгчдийн редакцийн хараат бус байдал болон сэтгvvлчдийн мэдээллийн эх сурвалжаа нууцлах эрхийг хамгаалах асуудлыг хуулиар баталгаажуулсан байх ёстой. Олон нийтийн мэдээлэл хvртэх эрх нь Мэдээллийн эрх чєлєєний хуулиар хамгаалагдсан байвал зохино. Тєр, засгийн газрын тухай мэдээллийн эх сурвалжийг хvртэх явдал vл ялгаварлах зарчмын дагуу баталгаажсан байвал зохих бєгєєд хувийн радио, телевизийнхэн ОНРТВ- ийнхний нэг адил Засгийн газрын албан тушаалтнуудаас ярилцлага авах, хэвлэлийн бага хуралд оролцох зэргээр албан ёсны мэдээллийн эх сурвалжийг хvртэх ижил эрхтэй байх нь зvйтэй.

Зєвлємж 9

Засгийн газар нь радио, телевиз эрхлэгчдэд эдийн засгийн таатай нєхцєл бvрдvvлж єгвєл зохино.

Олон ургальч радио, телевизийн хувьд эдийн засгийн хязгаарлалттай тулгарах нь олонтай.
Нэвтрvvлгийн зєвшєєрєл олгох хараат бус байгууллага нь засгийн газрын зар сурталчилгааг хуваарилахдаа давуу байдал гаргуулахгvй байх vvднээс зарчим боловсруулбал зохино. Улсын мэдлийн ХМХ- ийг дэмжиж, хувийн хэвшлийнхэнд саад тотгор болохуйц ялгавартай татвар, гаалийн vйлчилгээ байдаг бол тэдгээрийг эцэс болгох нь зvйтэй.

Хувийн радио, телевизэд боломжийн, vл ялгаварлах vнэ тарифын vндсэн дээр улсын ємчийн дамжуулах цамхагийг ашиглах, сансрын сувгийг тvрээслэхийг зєвшєєрєх нь зvйтэй. Мэдээллийн чєлєєт урсгалаас болгоомжилсон, эсвэл хориглосон тийм хуулийн заалтууд болон засгийн газрын агентлагуудаас тогтоосон техникийн болон vнэ тарифын журмыг хоригловол зохино.

Гадаад нэвтрvvлгийн асуудал хариуцсан байгууллагуудад хvрэлцэхvйц санхvvжилт олгох асуудлыг засгийн газар шийдвэрлэж єгєх нь зvйтэй бєгєєд энэ санхvvжилтийг тэдгээр байгууллагын хараат бус байдлыг зохицуулах, хєндлєнгєєс оролцох зэрэг явдалд ашиглаж болохгvй.

Зєвлємж 10

Засгийн газар нь эфирт хамгийн олон янзын vзэл бодлыг тусгах боломжийг хангах vvднээс ямар ч " дайсагнасан яриа " гарч болзошгvйг хvлээн зєвшєєрвєл зохино.

Янз бvрийн vзэл бодлын асуудалд хvлцэлтэй хандах нь тэдгээрээс эх сурвалжтай " Дайсагнасан яриа"-ны эсрэг vйлчлэх хамгийн сайн арга юм. Ийм маягийн vзэл бодлыг тараах, тvгээх хамгийн vр ашигтай зам бол тэдгээрийг хамгийн олон vзэгч, сонсогчид хvртээх боломж бvхий хараат бус олон нийтийн радио, телевизvvд байдаг. Нэмж хэлэхэд, эфирт олон янзын vзэл бодлыг цацах боломжийг олгох эрх бvхий нэвтрvvлгийн зєвшєєрєл олгох хараат бус байгууллага байгуулах нь тулгамдсан зорилт юм. Yндэстэн ястан, арьс єнгє, яс угсаа, шашин шvтгэлээр гадуурхах явдал гарсан тохиолдолд эрх бvхий байгууллага Олон улсын Иргэний болон Улс тєрийн эрхийн пактын 20-р зvйлийн дагуу тэр радио, телевизийн vйл ажиллагааг даруй зогсоох талаар арга хэмжээ авбал зохино.

Радио, телевиз эрхлэгчид нь эфирт дамжуулсан тэр vзэл бодлыг vл сайшааж буй, vл хуваалцаж буй, санал vл нийлж буй тухайгаа олон нийтэд илэрхийлсэн бол тэдэнд шийтгэл оногдуулах учиргvй.

Зєвлємж 11

Сонгуульд vр дvнтэй оролцож, саналаа єгєх эрхтэй холбоотой бvх асуудлаар олон нийт хангалттай сайн мэдээлэл авах боломжийг Засгийн газар бvрдvvлсэн байх учиртай. ОНРТВ нь сонгуулийн vеэр улс тєрийн бvх намд адил тэгш vйлчлэх, vнэн бодитой шударга мэдээ, сурвалжлага нэвтрvvлэх боломж олгохуйц хараат бус механизмыг бvрдvvлэх нь зvйтэй.

ОНРТВ нь сонгуулийн кампанийн vеэр сонгогчдод тэдний сонгуульд vр дvнтэй оролцож, саналаа єгєх эрхтэй холбоотой бvх талын асуудлаар хангалттай, vнэн зєв мэдээлэл дамжуулах асуудлыг хуульчлах нь зvйтэй. Улс тєрийн нам, тvvнээс нэр дэвшигчид сонгуулийн кампанийн vйл явц, санал єгєх журам зэрэг наад захын мэдээллийг єгєх шаардлагатай. ОНРТВ нь тvvнчлэн улс тєрийн намууд, нэр дэвшигчдэд шударга, vл ялгаварлах зарчмын vндсэн дээр эфирийн цаг олгох асуудлыг хуулиар баталгаажуулах хэрэгтэй. Нэвтрvvлгийн хараат бус байгууллага байгуулагдсан цагаасаа Сонгуулийн нэвтрvvлгийн хуулинд " сонгуулийн сурталчилгааны нарийвчилсан журам батлах, аливаа гомдол саналыг хянаж шалгах арга хэмжээ, шийдвэр гаргах эрхийг тэрхvv эрх мэдэл бvхий байгууллагад єгєх нь зvйтэй. Дээрхи журмыг олон улсын хэм хэмжээтэй уялдуулан боловсруулах нь зvйтэй " гэдгийг тусгавал зохино. Тийм хараат бус байгууллага байхгvй тохиолдолд чєлєєт, шударга сонгуульд зайлшгvй хэрэгцээтэй мэдээ, сурвалжлагын наад захын шаардлагуудыг хуульд тусгаж єгвєл зохино. Сонгуулийн кампанийн явцад гарсан санал гомдол, шvvмжлэл нь цєєн хоногоор ч болов шийдвэрлэгдэхгvй саатвал сонгуулийн шударга зарчимд нєлєєлж болзошгvй тул маш тvргэн хугацаанд тэдгээрийг барагдуулах тийм механизм байвал зохино.

Зєвлємж 12

Нэвтрvvлэгтэй холбоотой санал гомдлыг барагдуулах хараат бус механизмыг бvрдvvлбэл зохино.

Нэвтрvvлгийн эрх чєлєєг зєрчсєн талаарх санал гомдлыг vр дvнтэй шийдвэрлэх механизмыг бvрдvvлбэл зохино. Нэвтрvvлгийн асуудал эрхэлсэн хараат бус байгууллага нь байгуулагдсан цагаасаа санал гомдлыг хянаж, шалгах, барагдуулах нь зvйтэй бєгєєд шийдвэрийг шvvхээр хянуулах нь зvйтэй. Ийм эрх мэдэл бvхий байгууллага vгvй бол чухамхvv энэ л зорилгоор тvvнийг байгуулах шаардлагатай.

Нийтийн зар сурталчилгаа
Гишүүн байгууллага
Статистик үзүүлэлт
 Нийт зураг:320 
 Нийт бичлэг:1275 
 Нийт хандалт:111107 
 Энэ сард:9174 
 Өнөөдөр:12 
   
GS-CMS Copyright ©1999-2008 Глоб Интернэшнл ТББ. Бүх эрх хуулиар хамгаалагдсан.
Загвар болон вэб програмчлалыг GS ХХК-д бүтээв.