Нүүр хуудас  |  Бидний тухай  |  Төсөл болон хөтөлбөрүүд  |  Mэдээллийн эрх чөлөө  |  Мэдээ  |  Хуулиуд  |  Олон улсын хэм хэмжээ  |  Хэвлэн нийтлэл  |  Холбоо барих  |  Зургийн цомог  |  Сургалт  
   Монгол   English  
Бичлэгээс Хуудаснаас Бүх хэсгээс
 
Төсөл болон хөтөлбөрүүд
   Ил тод сайн засаглалыг хөхиүлэн дэмжих нь
Мэдэх эрх: Мэдээллийн эрх чөлөө 2002-2003 он
Мэдээллийн эрх чөлөө ба нууцлал, Олон улсын бага хурал 2004
Мэдэх эрх: Мэдээллийн эрх чөлөө 2004 он  
Тeрийн нууц ба Мэдээллийн эрх чeлee 2006 он (шинэ)
Төрийн байгууллагын ил тод, нээлттэй байдлын мониторинг
Мэдээлэл авах боломжийг сайжруулан авлигатай тэмцэх нь
Шударга ёсны од
"Мэдээллийн эрх зүйн нөлөөлөл"
Иргэдийн мэдээлэл авах эрхийг нэмэгдүүлж, Монголд ил тод байдал, шударга ёсыг хөхиүлэн дэмжих нь /2012-2014/
Авлигын эсрэг хууль, тогтоомжуудыг хэрэгжүүлэхэд мэдээлэл, сурталчилгаагаар нөлөөлөх нь
"Мэдээллийн ил тод байдал ба мэдээлэл авах эрхийн тухай" хуулийн 23, 24 дүгээр зүйлийн хэрэгжилт мониторинг
Улс төрийн намуудын санхүүжилтийн ил тод байдалд судалгаа хийх
Монголын боловсролын салбар дахь ил тод байдал, эгэх хариуцлага
9 дүгээр сарын 28 - Мэдээлэл олж авах түгээмэл эрхийн олон улсын өдөр /2017/
   Хараат бус хэвлэл мэдээлэл
Хэвлэл мэдээллийн салбараар мэргэшсэн хуульчид 1999 он
Сониныг боловсролд ашиглах нь 1999 он
Хэвлэл мэдээлэл, авилга, Дугуй ширээний ярилцлага 1999 он
Хэвлэл мэдээллийн хууль эрх зvйн шинэтгэл, 2000 он
Хэвлэл мэдээлэл, эмэгтэйчvvд 2001 он
Жендер, хэвлэл мэдээлэл, Сэтгvvлчдэд зориулсан сургалт 2002
Yзэл бодлоо чөлөөтэй илэрхийлэх эрх ба нэр тєр гvтгэлэг 2003
Олон нийтийн мэдэх эрх: Олон нийтийн өргөн нэвтрvvлэг 2003
Ардчилсан сонгууль, хэвлэл мэдээлэл 2004
"Чөлөөтэй бөгөөд шударга байх нь" /Тvр хэвлэлийн цэц, Сонгууль сурвалжлах ёс зvйн зарчим/ 2004 он
Хэвлэл мэдээлэл ил тод засаглалын төлөө 2004 он
Хэвлэл мэдээллийн мониторинг /Ерєнхийлєгчийн сонгууль 2005/
Vзэл бодлоо илэрхийлэх эрх чөлөөний зөрчлийн мониторинг ба хараат бус хэвлэл мэдээллийг дэмжих нь/2005/
"Шувууны томууг сурвалжлах нь” сэтгүүлчдэд зориулсан сургалт, 2006
"Yндэсний цөөнхийн мэдээлэл хүлээн авах эрхийг хөхиүлэн дэмжих", 2006
"Хариуцлагатай хэвлэл мэдээлэл ба ёс зүй", Шведэд туршлага судлах, 2006
Vзэл бодлоо илэрхийлэх эрх чөлөөний зөрчлийн мониторинг ба хараат бус хэвлэл мэдээллийг дэмжих нь/2006-2007/
Сэтгүүлчийн нууц эх сурвалжийг хамгаалах ба эрүүгийн хуулийн гутгэх, доромжлох заалтуудад өөрчлөлт оруулах
2008 оны УИХ-ын сонгуулийн үеэр хийсэн хэвлэл мэдээллийн мониторинг  
Мэтгэлцээн ба сэтгүүл зүйн хэм хэмжээ  
7-р сарын 1. Хэвлэл мэдээллийн мониторинг
Хэвлэл мэдээллийн мониторинг /Ерөнхийлөгчийн сонгууль 2009/
Нэр төр сэргээх хэрэг ба цензур /2009 - 2010/
“Чөлөөт, хараат бус хэвлэл мэдээллийн орчин бүрдүүлэх нь“ /2010/
“Глоб Интернэшнл” ТББ, Киргиз улсын “Сэтгүүлчид” олон нийтийн холбоо харилцан туршлагаа солилцоно /2011/
“Таамагт суурилсан судалгаа” эрэн сурвалжлах сэтгүүл зүйн сургалт /2011/
УИХ-ын 2012 оны сонгуулийн мониторинг
"Хараат бус хэвлэл мэдээллийг дэмжих нь: Хэвлэлийн эрх чөлөөний мониторинг" /2010-2014/
“Aсууя!” кампанит ажил /2012-2013/
“Хуульчдыг үзэл бодлоо илэрхийлэх эрх чөлөөгөөр мэргэшүүлэх нь /2012/
Хэвлэл мэдээллийн шалгуур үзүүлэлт /2013/
Хэвлэл мэдээллийн жендэрийн мэдрэмжтэй байдлын шалгуур үзүүлэлт
Сэтгүүлчдийн эсрэг гэмт хэрэг ял шийтгэлгүй үлдэж буйг таслан зогсоох олон улсын өдөр
Дэлхийн хэвлэлийн эрх чөлөөний өдөр - 2018
Хэвлэл мэдээллийн эрх зүйн шинэтгэл - 2016
УИХ-ын 2016 оны сонгуулийн мониторинг
   Олон нийтийг чадавхижуулах
Эмэгтэй сэтгvvлчид эмэгтэйчvvд, хvvхдийн эрхийн тухай 2000 он
Та vгээ хэлнэ vv? 2001 он
Хvчирхийллийг илчилж, зогсооё, 2002-2003 он
Хэвлэл мэдээллийн аянд хэрхэн бэлтгэх вэ? 2003 он
Олон Улсын иргэний нийгмийн форум 2003 он
Тєв Азийн жендерийн уулзалт 2003 он
"Сонгуулийн кампанит ажлын санхvvжилтийн мониторинг" 2004 он
"Дундын ємчлєлд тулгуурласан иргэний ардчилсан хєдєлгєєнийг єрнvvлэх" 2004 он
"Тусгал" Хvvхдийн эрхэд тулгуурласан театр хєгжvvлэх 2004 он
"ХҮҮХДИЙН ЭРХИЙН ТӨЛӨӨ" хэвлэл мэдээллийн аян дүгнэх нь, 2006
Олон нийтийн Зөвлөлийг чадавхжуулж авлигыг бууруулах нь /2009 он/
“Бизнесийн мэдээлэл” /2008-2010/
“UPR-ийг мэдээлэл, сурталчилгаагаар хангах нь” төсөл /2010/
"Орон нутгийн засаглалын ил тод байдлыг дэмжиж авлигыг бууруулах нь" /2010-2011/
“Хүний эрхийн мэдээллээр дамжуулан иргэнийг чадавхжуулах нь”
“Оновчтой арга зүй, холбогдох бичиг баримтыг боловсруулж, сургалт зохион байгуулах” зөвлөх үйлчилгээ
“УИХ-ын 2012 оны сонгуульд нэр дэвших эмэгтэйчүүдийг дэмжих нь”
Нутгийн радио
Орон нутгийн байгаль орчны сэдвээр кино бүтээгчдийн чадавхийг дээшлүүлэх нь
Хүйн радиогийн тогтвортой байдлыг дэмжих
“Нэг дэлхий, нэг сургууль” боловсролын хөтөлбөр /2012-2013/
Сайн засаглалын төлөө залуу элч нар
“НАЙЗ” кампанит ажил
Авлигын эсрэг олон улсын өдөрт зориулсан "Хангай ба түүний нөхөд юу хэлэв?" аян /2014 он/
Ардчилсан сонгуулийн талаар залуучуудын мэдлэг, ойлголтыг нэмэгдүүлэх
   Урлаг, нийгмийн шинэчлэл
Теле театр-30 2000 он
Олон улсын эмэгтэй киночдын наадам 2002 он
Шекспирийн Монгол нєхєд 2001-2004 он
Урлагийн боловсрол 2003 он
"48 цаг Монгол - 2011" бэсрэг кино наадам
Театр хүний эрхийн төлөө

Календарь
ня да мя лх пү ба бя
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031     
   Төсөл болон хөтөлбөрүүд » Хараат бус хэвлэл мэдээлэл » "Чөлөөтэй бөгөөд шударга байх нь" /Тvр хэвлэлийн цэц, Сонгууль сурвалжлах ёс зvйн зарчим/ 2004 он

Д.Цэрэнжав (“Монголын ОНМХ-ийн тойм”)

Сонгуулийн vеийн хэвлэл мэдээлэл: бусад улс орнуудын зарим жишээ, туршлага

Янз бvрийн улс оронд сонгуулийн сурталчилгааны vеийн хэвлэл мэдээллийн єєрийн зохицуулалт бол хамгийн зохистой шийдэл гэдэгтэй бvгд санал нийлдэг.

Их Британид намуудын сонгуулийн ємнєх радио, телевизийн нэвтрvvлгийн цагийг радио, телевиз эрхлэгчид ба улс тєрийн намуудын тєлєєлєл бvхий хамтарсан хороо хуваарилдаг.

Данид бас єєрийн зохицуулалт бий. Энэ улсын хуулиар улс тєрийн тєлбєртэй сурталчилгааг хориглодог мєртєє бусад сурталчилгааг хэвлэл мэдээллээр хэрхэн явуулахыг тодорхой заагаагvй ажээ. Ийм нєхцєлд Данийн арилжааны биш радио парламентийн сонгуульд оролцож буй бvх намуудад ижил цаг олгодог бєгєєд vvнийгээ сайн дураар хийдэг. Данийн радио улс тєрийн намуудын оролцоотой мэтгэлцээнийг дамжуулдаг. Бас санал хураалтын ємнє єдєр сурталчилгаа явуулдаггvй. Гэхдээ хувийн бие даасан телевизvvд энэхvv уламжлалыг бага зэрэг эвдэх болжээ. Тухайлбал, TV2 хэмээх шинэ суваг сонгуулийн мэтгэлцээнийг нэвтрvvлдэг мєртєє зарим жижиг намуудыг хасчихдаг, бас санал хураалтын ємнє єдєр сурталчилгаа явуулдаг.

Єєрийн зохицуулалт vр дvнтэй байхын тулд бие даасан хэвлэл мэдээллийн хэрэгсэл сайн хєгжсєн байх ёстой.

Гэхдээ ардчиллын эртний уламжлал vгvй орнууд хvртэл єєрийн зохицуулалтыг нэвтрvvлэхийг оролдож байна. Бvр 1989 онд Намибид болсон сонгуулийн ємнє тєрийн мэдэлд байдаг Баруун Ємнєд Африкийн радиотелевизийн єргєн нэвтрvvлгийн корпораци сонгуулийн сурталчилгааны асуудлаар зєвлєлдєх байнгын хороо байгуулж улс тєрийн намуудын тєлєєллийг урьж оролцуулсан байна.

1990 онд Унгарт бас єєрийн зохицуулалтын зарчмыг нэввтрvvлсэн жишээ байна. Унгарын vндэсний телевиз ба мэдээллийн агентлаг хоёр санаачилж улс тєрийн 12 нам ба бие даасан хуульчдын форумтай хамтран сонгуулийн ёс зvйн кодекс баталж нэгдэн орохыг хэвлэл мэдээллийнхэнд уриалжээ.

Польшийн радио, телевиз (тєрийн мэдлийн) BBC-гийнх шиг зарчмыг нэвтрvvлсэн.

2002 онд ОХУ-ын томоохон хэвлэл мэдээлэл, тухайлбал, ОРТ, РТР, єдєр тутмын гол гол сонинуудыг нэгтгэсэн “МедиаСоюз” хэмээх байгууллага “Хэвлэл мэдээлэл ба сонгууль” гэсэн дугуй ширээний ярилцлагыг зохион байгуулсныхаа vр дvнд “Шударга сэтгvvл зvйн харти” хэмээх баримт бичгийг батлан гаргаж байлаа. Мєн 2003 оны Тєрийн думын сонгууль болохоос хэдэн сарын ємнє улс тєрийн намууд, олон нийтийн ба хэвлэл мэдээллийн байгууллагууд хэлэлцэж тохирсны vндсэн дээр “Сонгууль-2003” нэртэй, “нийгмийн гэрээ” хэмээн тодорхойлсон баримт бичгийг боловсруулан гаргажээ. Тэндээс 32 хvнтэй шинжээчдийн зєвлєл байгуулж сонгуулийн сурталчилгаатай холбоотой гомдол, саналыг авч хэлэлцэж байжээ.

Зарим улс орон сонгуулийн сурталчилгааны зохицуулахын тулд мэргэжлийн хvмvvсээс бvрдсэн хєндлєнгийн байгууллагыг бий болгодог. Жишээлбэл, Ємнєд Африкт 1994 онд хэвлэл мэдээллийн асуудал эрхэлсэн бие даасан комиссыг vvсгэн байгуулжээ. Ингэхдээ тусгай хууль гаргаж комиссын бие даасан байдлыг тєдийгvй чадамжыг баталгаажуулж єгсєн байна. Тухайлбал, комиссын дарга нь харьцангуй єндєр албан тушаал эрхэлдэг шvvгч юм уу ємгєєлєгч, бас хоёр гишvvн хэвлэл мэдээллийн ажлын туршлагатай байх ёстой, гэхдээ хэвлэл мэдээллийн бизнес эрхлэгч байх ёсгvй гэх мэтээр заасан.

Ихэнх тохиолдолд эдгээр байгууллага тухайн сонгуулийн кампанийн vеэр ажиллаад аяндаа зогсож, улмаар тардаг байжээ.

Дээр дурдсан ямар ч байгууллага хэвлэл мэдээллийн байгууллага, сэтгvvлчид сонгуулийн vйл явцыг хэрхэн тусгах, єєрєєр хэлбэл нийтлэл, нэвтрvvлгийн агуулгад оролцох ёсгvй. Нєгєє талаар сонгуулийн кампанийн vеэр хэвлэл мэдээллийн эрх ашгийг хамгаалах шаардлагатай болдог.

Танзанийн хэвлэл мэдээллийг сайн дураар нэгтгэсэн Олон нийтийн мэдээллийн хэрэгслийн зєвлєл хэмээх байгууллага 2000 оны парламентын ба ерєнхийлєгчийн сонгуулийн ємнє Yндэсний сонгуулийн комисстой хамтарч хэвлэл мэдээллийн баримтлах ёс зvйн кодексийг батлан гаргаж байжээ.

Харин Зимбабвед ёс зvйн код боловсруулж батлах шат дамжлага арай єєр байлаа. Сонгуулийг дэмжих сvлжээ хэмээх тєрийн бус байгууллагуудын сvлжээнээс санаачлан хэвлэл мэдээллийн хэд хэдэн байгууллагын тєлєєллийг оролцуулсан тусгай хороо байгуулж сонгуулийг мэдээлж сурвалжлах талаархи удирдамж боловруулжээ. Тvvний дотор ёс зvйн кодыг багтаасан. Энэ баримт бичгийг янз бvрийн байгууллага, тvvний дотор Замбабвейн сэтгvvлчдийн vйлдвэрчний эвлэл сайшааж нэгдэн орсон байна.

Сонгуулийн кампанийн vеэр хэвлэл мэдээлэл, сэтгvvлчдийн баримтлах ёс зvйн зарчмуудыг нэлээд тохиолдолд хэт ерєнхий, лоозогносон учраас бvгд дуртайяа нэгдэн ордог боловч vр дvн муутай байдгийг зарим судлаачид тэмдэглэж байна. Гэтэл ардчилал, чєлєєт хэвлэл мэдээлэл єндєр хєгжсєн орнуудад маш нарийн хэм хэмжээг тогтоон баримталж чадаж байна. Тухайлбал, АНУ-ын жишээ байна.

- АНУ-д сонгуулийн явц, vйл явлын талаархи сэтгvvлчийн материал ба тєлбєртэй сурталчилгаа хоёрыг зааглаж ялгахыг хамгийн чухал гэж vздэг. Ямар ч сурталчилгаа, тvvний дотор рекламын ролик буюу 30 секундын богинохон клипэнд хvртэл тvvнийг захиалсан хvмvvсийн нэр тов тодорхой гарах ёстой. Жишээлбэл, энэ сурталчилгааг тэр нэр дэмшигчийг дэмжих хорооноос захиалав гэх мэтээр тєгсгєдєг. Эсвэл нэвтрvvлгийн дундуур титр єгнє.
- Тєлбєртэй нэвтрvvлэг болон рекламын роликт сэтгvvлч хvн оролцохыг хатуу хориглоно. Тэр ч бvv хэл сурвалжлагчийн дvрс орсон кадрыг сурталчилгаанд ашиглаж болохгvй.
- Мэдээллийн хєтєлбєрийн дундуур рекламын ролик vзvvлэхгvй.
- Хэрвээ сэтгvvлч улс тєрд орохыг хvсвэл сэтгvvлчийн ажлаа орхидог. Зарим тохиолдолд ажлаасаа чєлєє авах ёстой.
- Сонгуулийн сурталчилгааг телевизээр дамжуулах тариф ердийн арилжааны тарифаас доогуур байх ёстой хуулийн заалт бий. Телевизийн дэлгэцийг бvх нэр дэвшигчдэд хvртээмжтэй байлгахын тулд vvнийг хийжээ.

Нийтийн зар сурталчилгаа
Гишүүн байгууллага
Статистик үзүүлэлт
 Нийт зураг:320 
 Нийт бичлэг:1317 
 Нийт хандалт:189091 
 Энэ сард:13033 
 Өнөөдөр:26 
   
GS-CMS Copyright ©1999-2008 Глоб Интернэшнл ТББ. Бүх эрх хуулиар хамгаалагдсан.
Загвар болон вэб програмчлалыг GS ХХК-д бүтээв.